2014-09-25

Borde skämmas

Ja, det borde jag verkligen.

 Skrev ett så fint ilägg igår om att börja leva sundare med hjälp av en kombo av Paleo och LCHF. Tror jag skulle må bra av det.

 Varför har jag då precis kokat makaroner till mig och Martin?

Det enda bra:iga med detta är väl att jag äter en stekt lax till detta. Vi blev sena på det idag. Tänkte börja laga middag redan vid 17 men så fick Martin för sig att han skulle börja måla taket i badrummet och jag kommoden vi har köpt. (Vi är mitt uppe i en ofrivillig låååångdragen badrumsrenovering. Renoveringen i sig var inte ofrivillig utan att den blev långdragen hehe.) Så blev maten som den blev. Jag är ju vegetarian så jag äter inte kött. (Egentligen är jag väl Pescaterian eftersom jag äter firre men vem orkar förklara ingånde när folk frågar? :-))

 Kan lika gärna erkänna när jag ändå är igång att det ENDA jag ätit på hela dagen fram till middagen vi ska äta nu är 2 sketna rostmackor. Rasker om ni vet vad det är för bröd. En stund efter det så mådde jag ju som väntat... kul med en Paleoblogg där man obviously inte äter Paleo haha. Jag är egentligen inte ursäktad så varför skriva att jag ursäktar mig med att jag börjar långsamt?

Igår blev det iaf LCHF... Sojabitar i en mix av allt möjligt. Recept kommer i ett senare inlägg. Det var iaf mycket mycket gott! Till detta åt jag bara lite lite ris (avvänjning på G) men jag blev mätt!

Och ett glas vin till :-) Inte varje dag. Gott var det iaf!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...