2012-08-17

Trött och nattjobb

Vaknade för ca 1,5 timme sedan. Är så trött och mossig i huvudet idag. Känner mig gråtfärdig mest hela tiden. Men antar att nattjobb och lite annat smått och... inte så gott skulle kunna ha den påverkan på de flesta. Jag har jobbat natt. 11 timmar på raken. Blä! Och om 5,5 timme är det dags igen... 20-07.

Var på en ganska så lugn avdelning i natt men det nattlaget jag jobbar med nu gillar att rotera runt i huset... nåt som jag inte alls har nåt emot men inte heller är så glad för att göra. Dels för att jag kan tycka att de gamla (dementa) känner sig tryggare när det kommer någon de känner igen och sen för att det även är bättre för oss som jobbar där att alltid ha "sin" avdelning. Visst... har man en jättejobbig avdelning, som den jag var på nu den 2:e augusti, så är man nog glad om man har den bara en natt när man jobbar men som denna natten som gick nu var den personen som ställer till mest oroligheter huuur lugn som helst :) H*n vilar väl upp sig till lördag eller söndag när jag kommer vara där :/ haha. Nåja, det är ju mitt jobb så jag kan inte (kan jag visst det) klaga :)

Maten idag har varit KATASTROF! 5 mackor är jag uppe i nu + 2 stora muggar kaffe med grädde och honung :( Jag orkar faktiskt inte engagera mig i nånting just nu känns det som. Allra minst maten som ju faktiskt borde vara det viktigaste då det är en stor del av ens välmående. Inte ens Barcelonaresan som inträffar på tisdag kan höja mitt humör för tillfället. Kanske för att det varit en massa jidder och onödigt tjafs runtomkring den senaste tiden. Sånt kan verkligen ta död på den allra mest positiva. Och ja, det har det oxå gjort för jag är så trött så trött så trött men inte bara trött efter nattjobb :-) utan det är mer en trötthetskänsla på tillvaron och hur saker är. Och jag tror inte den lyxigste resan i världen skulle kunna hjälpa mig ur det.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för just nu. Så många tankar, så mkt fram och tillbaka, så mkt osäkerhet kring vissa frågor och jag börjar känna mig för "gammal" för sånt om ni förstår hur jag menar.

Får se tiden an en viss tid nu och sen utgå från hur saker är om ett tag.

Önskar er en fin dag <3>

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...