2009-07-31

Lite uppande

Ja här uppas det inte som utlovat! Sorry 'bout that!

Men jag kan ju iaf meddela att jag nu har gått ner ca 1,5 kg på 5 dagar :D Och då har jag ändå tyvärr fuskat... attans att jag aldrig läääär mig!! :? Men men... jag går ner iaf...

Har faktiskt tänkt på en sak ett tag... inom LCHF så äter man ju inte frukt och så... och jag har heller inte ätit nån frukt överhuvudtaget sen jag började med LCHF den 22 maj. MEN... nu har jag faktiskt tänkt efter och jag tänker börja introducera frukt och mer bär i min kost igen (bär har jag ju ätit i små mängder hela tiden) under en liten period för att se om jag går upp, står still eller kanske rentav ändå går ner. Inga mängder nu dock men nån frukt när suget faller på eller jag känner att jag behöver lite extra energi. Bättre det än godis right? ;) Jag tänker även äta mer sallad. Men det blir mest kålsallad nu på sommaren ändå med gurka, paprika, isbergssallad och så då såklart vitkål. Toppad med färsk/frusen dill som du sen blandar i. Den är så jäkla god!! Sen blandar man lite olja, äppelcidervinäger, lite lite socker (men jag tar ju flytande sötningsmedel såklart ;)) salt och peppar... du kan hälla det rakt ner i salladen men ta lite åt gången och smaka av allt eftersom så ni vet vilken mängd som passar er så inte nån av smakerna tar överhanden. Man vill ha den perfekta balansen mellan surt, sött och salt. Mums mums! Har skrivit om det innan men det tål att skrivas om igen...

Apropå grönsaker så tänker jag börja mer med det oxå men inga rotfrukter... ännu. Utan sådana med låg kolhydrathalt. Blir dock mest broccoli och blomkål hehe.

Många är ju känsliga för kolhydrater men frågan är om jag egentligen är SÅ känslig som många på forumet är. För jag har ju fuskat denna veckan med både ljust bröd, choklad, glass osv osv... och ändå gått ner? Man behöver ju inte göra utsvävningar nu då men ni förstår hur jag menar. Det är mkt därför jag tänker prova att äta lite frukt då och då. Och då menar jag inte bara det vanliga som banan, äpple, päron och apelsiner osv utan även lite passionsfrukter, blåbär, jordgubbar m.m. Ja lite mer exotiskt... för let's face it... DU BLIR INTE TJOCK AV VARKEN FRUKT, GRÖNSAKER ELLER BÄR!!

Ha en fin fin dag och trevlig helg på er! :)

2 kommentarer:

lagohprano sa...

http://lagohprano.wordpress.com för att hitta dit! ;-)

lagohprano sa...

Hejsan!
Har en ny blogg du gärna får besöka! Nu jäklar ska det ske! Länkar till dig och kommer att följa dig. (Har en gammal sida - lillplupp.wordpress.com som du var inne på förr) Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...