2010-12-19

2010-12-17

I förrgår var det handledag. Citygross på Rosengård. Blä hemska ställe!

Syrran skulle ut och handla inför julen då vi eventuellt ska vara där. Inget som är bestämt ännu. Min äldsta syster ska fira med sin mans släkt detta året, min 3:e syster ska jobb natt så nåt firande med dem och deras barn blir det inte heller. Martin och jag kommer kanske inte heller att fira julaftonen tillsammans i år för blir det nu så att vi inte firar hos min andra syster (jag tar dom i den ordning dom är födda haha) som bor här i Malmö så måste vi (jag och syrran) kanske sova över hos mamma och pappa och dom bor ute på landet mellan Eslöv och Höör och att behöva bli hemkörd mitt på julafton i detta vädret känns inte direkt som ett alternativ så det känns inte som det kommer bli en så där superkul jul detta året.

Sen har ju både jag och andra syrran hund (Igor kommer vara med sambon TG = Thank God) och dom två är som två pensionärer på ett hem som bråkar om vem man ska komma till först :-) Och höra en massa skall och bjäbbande en hel kväll är inte nåt jag ser fram emot med glädje precis :) Men mammas och pappas julmat däremot ser jag fram emot... eller ja... jag får väl "nöja" mig med lukten detta året då jag ju är vegetarian nu! Men konstigt nog är det inget jag deppar över. Detta är det absolut bästa val i matväg (eller i livet också kanske hittills) som jag gjort!!

Nedan följer lite foton från i fredags.


Vad e en blogg utan ett EGO-foto på sig själv ;-) Skillnaden är väl att jag inte BARA lägger upp smickrande bilder på mig......


Detta var det roligaste... vem behöver låsa sin bil när man har en blodhund (är det en sån??) och en Sankt Bernhardhund (fast den syns inte här... konstigt)? Det roliga var att alla invandrare (varför är det bara invandrare som reagerar så??) som gick där hoppade till eller tog en omväg när dom såg hundarna... ASGARV!! Bra pli på hundarna med andra ord!


Julklappsletande med äldsta systern på Mobilia...


Här har vi en annan vakthund... G(r)izmo :-P 2:a syrrans hund... som så generöst gav mig puss i en video i ett tidigare inlägg...


Ja man kan inte beskylla honom för att vara snål med pussar :) Fast här hade jag en bit pepparkaka han ville åt haha... Jag ser ju inte ut att njuta nåt nämnvärt haha.

Godnatt!!

/♥♡Caroline♡♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...