2011-10-26

Brunch och lite Dolph "Ivan Drago" "I must break you" Lundgren-snack

Äggröra med tonfisk och lite majs! Och jag ska äta ALLT!!

För några månader sen köpte jag Dolph Lundgrens träningsbok Fit For Life till Martin... Satt och läste i den  igår och han skriver på ett sätt som tilltalar mig. Han låter inte så där jävla formell! Det är käka hit och snubbe dit osv. Låter kanske konstigt men det blir mer trovärdigt då, för mig, iaf! Kanske för att det är nåt jag själv skulle kunna säga, på samma sätt?

Nu har ju inte jag den fysiken som han har (åh fan!) så mått och portionsize i boken är väl kanske främst riktade till killar som vill åt just den typen av fysik och storlek på kropp som han har. Bygga muskler. Helst stora :-) Men... som vi alla vet så tar det låååång tid för tjejer att fä den kroppsmassan och bulkiga muskler. Det tar år, men viktigast av allt, extremt hårt arbete, disciplin och dedikation!! Men... råden han ger i boken är ju riktade till alla. Kille som tjej. De är ju grundläggande fast beskrivna på ett sätt som gör att man (jag) verkligen fattade igår, under tiden jag läste, vad som verkligen händer när jag äter ett ljust bröd. En kaka, chips osv. Eller om jag börjar min dag med kaffe och smör-och-marmelad-mackor. Självklart har jag fattat det innan oxå men igår blev det en liten AHA-upplevelse av nån konstig anledning =) Och jag förträngde inte infon jag fått. Min last är, liksom Dolph själv, KAFFE haha. Jag har även andra laster, mkt sämre än kaffe, men som tur är intar jag inte dom särskilt ofta! Och det är som han skriver i boken... självklart ska man ge sig hän åt lasterna (nu menar han nog i livsmedelsväg) men man ska välja tillfällena och verkligen NJUTA av dom då och inte få dåligt samvete efteråt! Jag ska försöka det! Det kommer nog bli svårt för en som kan sätta i sig ett 100 grams Geisha på mindre än 15 minuter och sen må illa och förbanna affären som sålde de så billigt haha.

Jag tålde honom inte i Rocky... men han är inte så dum ändå den där Dolph =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...