2015-01-11

Besviken och arg...

Ja som rubriken lyder så är jag arg och besviken. Fast på mig själv :-) Men what's new på den fronten?


Ända sen i början på Januari så har jag lovat mig själv att jag ska leva hälsosamt/hälsosammare. Jag skippar allt vitt. Mjöl, socker, bröd, pasta och ris. Potatis äter jag fortfarande lite grand av då jag älskar det så mkt och jag vill ju att detta ska vara en hållbar förändring även om jag skulle behöva en stor rivstart.
Jag arbetar som undersköterska på ett demensboende. Och jag arbetar dessutom natt. Och på demensboenden så serveras ju allt möjligt gott till kaffet på dagarna, som sedan ligger i påsar i skåpen på nätterna. Och vad är det då med det? Låt det ligga där då, tänker ni kanske? Men ser ni... det är lättare sagt än gjort. Öppnar skåpet och vad ser jag inte där... goa chokaldmörkakor, pepparkakor, biscotti och gud vet allt. Ja, jag moffade ju "lite" såklart. Och det var inte så lite det. Sen satt jag ju där med tungt samvete och lika tung mage :-( Förbannade mig själv och min dåliga karaktär. Sen fick jag lite ont i magen oxå som om inte det tunga samvetet var nog.






Jag förstår ju nu i efterhand att det har att göra med att jag ätit för lite fett under dagen så jag var ju faktiskt lite småhungrig ändå och hade inte tagit någon mat med mig. Och att arbeta hela natten utan något att äta är inte ens att tänka på. Vanligtvis brukar jag inte äta något efter kl. 24 för magen kommer helt i olag i så fall, Blir jag hungrig tar jag isf och dricker lite te eller yoghurt eller fil med grädde i. Men men... livet är en enda stor lärdom säger dom ju... varför lär man sig då aldrig? ;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...