2015-01-16

Glutenfria pannkakor, LCHF???

Gjorde glutenfria pannkakor igår på Lailas lila brödmix. Åh så bra tänkte jag. Jättegoda och spröda blev de oxå! (Förmodligen av allt smör jag hade i...) Glutenfritt vill/ska man ju äta även som nybliven sockeravvänjare. Men döm om min förvåning när jag, dumt nog efter jag tryckt i mig två pankisar, bestämmer mig för att kolla näringsvärdet på detta...

86 gram kolhydrater/100 gram! WTF?!?!

------------------------ lång konstpaus med öppen mun ------------------------

Är. Detta. Sant? tänker jag... då är det ju för 17 inte lågkolhydrat!!!!!

Såååå besviken jag blev! Men jag borde väl ha förstått :/

Men det pratas ju så mkt om både glutenfritt och LCHF i lika sammanhang så därför tänkte jag inte ens på att kolla... Sen vet jag ju inte (ännu) om jag är så där himla känslig så jag absolut måste utesluta så himla mkt kolhydrater.. En sak jag dock har märkt längs vägen, även innan jag började sluta med socker, är att just äpple triggar nog igång mig o mitt sockersug. Äpple som är så gott. Då snackar vi färskt äpple alltså... så det käkar jag inte. Iaf inte så mkt!

I alla fall för att avsluta... jag vägde mig idag... WOHOOO!!!

Jag har inte vägt just denna siffran på jättelänge!! Säkert på över ett år! Om inte två!
Allvar. Oj, tänker väl ni få som läser (om ens nån?) då måste det var stora framsteg?

Nja framsteg o framsteg... det kommer det inte kännas som förrän jag är UNDER 80 kan jag säga. Jag har vägt 88-89 nånting nu under så lång tid att jag redan vetat vad vågen ska visa innan jag ställt mig på den. Men idag... IDAG stod den på 86,3 eller om det nu var 86,9 jag minns faktiskt inte. Neb det var hursom ÅTTIOSEX :-D Och jag fotade det inte heller för mobilen låg nere i vardagsrummet. Bara till att hoppas att vågen står på samma imorgon så jag kan visa :D

Jag började ju så smått med LCHF för två veckor sen ungefär... ja, efter nyårshelgen... då började jag dra ner en del på kolhydraterna men det blev inte fullt ut förrän nu i måndags den 12/1. Och det har redan resulterat i 3,4 kg ungefär.

Har febrilt suttit och letat efter en bild jag tog härförleden som visade just 89 kg nånting men vette tusan i vilken mapp jag har lagt den. Får se om jag hittar den så postar jag den lite senare :-)


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...