2009-09-14

Present från Sofie

Just det ja, jag har ju för sjutton glömt att visa vad Soffan skickade mig i förra veckan hahaha. Sånt gillar jag, när man skickar smågrejer/skämtsaker osv. Som när hon var i London - då skicka hon mig denna. Den sitter i min nyckelknippa nu =) Fastän det inte är dyrt så känns det mer personligt på nåt sätt. Ah, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men ni förstår nog hur jag menar. Inte för att jag hade gått och köpt leverpastej eller korv och sånt och skickat i kuvert för det hinner ju säkert bli dåligt men åker man hem till nån så kan man alltid köpa såna roliga grejer fast man inte behöver. Sånt betyder mer än en svindyr sak. Som min ena morbror... han hade med sig en gul och en röd paprika en gång till min syrra när han kom på besök hahaha. Bara på skämt. Vi vuxna i min familj köper inte julklappr till varann som vi gör till barnen för då hade vi blitt ruinerade. Vi fokuserar på barnen istället och köper en massa till dom. Vi har redan så otroligt många barn i familjen att ge till så det får helt enkelt räcka med dom. Vi ger varandra en liten symbolisk julklapp istället som ja, en liten skitgrej. Visst ska jag erkänna att jag sitter varje jul och önskar av hela mitt hjärta att jag oxå är barn/tonåring igen så jag oxå får öppna en massa "paketeter" =) och jag har ännu inte lyckats få ungarna att förstå att det går myyyycket fortare om jag oxå får "hjälpa till" att öppna deras paket haha. Men om jag så mkt som gör en ansats att ta dom så galer dom ju för kung och fosterland så man kan ju knappast smyga heller. Jävla ungar ;-) I julklapp en gång (tror det var två år sen) fick jag en ost, marmelad, pålägg och så tror jag även det var schampoo och balsam av min äldsta syrra hehe... bara på skoj... och antagligen BARA för att jag oxå skulle få öppna nåt hahaha. Fast Martin brukar ge mig presenter så jag får min lilla julafton ändå jag med =)

I alla fall.... det jag vill komma till är att man inte alltid behöver lägga ut en jääkla massa pengar på julklappar (jo kanske till barn då) utan det räcker med en liten rolig en som denna nedan. Nötcreme! Hur gott är inte det då?? Och jag kan tillägga att dom tog slut redan samma kväll hahaha!

Iaf, tack så himla mkt!! Du är så gooooer!



Puss!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...