2009-10-05

Drömtydning

Här följer ett utdrag av en dröm jag hade för ett tag sen och som jag f.ö. haft ett par ggr innan!
Så fort jag vaknade så skrev jag ned nyckelord och en kort sammanfattning av vad drömmen bestod av... här kommer vad jag skrev mitt i natten... (ber om ursäkt i förväg om det blir lite förvirrat)

"Blondinen tog min mobil. I en kyrka typ. En kvinna som kändes som en gammal vän. Får väl tbx min mobil nångång känns det som. Men varför inte gå til sin plats direkt istället för att tränga sig förbi alla längs bänkraden?"

[Helt plötsligt en annan scen utspelar sig]

"Helt plötsligt naken på en gata. Försöker ringa min syster känns det som. Smyger längs en husvägg mitt i natten tror jag för det är mörkt. Kollar så ingen bil kommer, smiter ut men nästan framme vid nåt jag kan komma/gå in i ser jag billjus och vänder mig så jag kan gömma mig men tror dom redan sett mig. Hinner gömma mig där - det känns som om dom inte kan hitta mig."

[Hoppar till nästa scen]

"Tre spindlar. En krossar jag men dom andra vet jag inte. Vaknar sen."

Sökte upp ordet Spindlar t.ex. på en sida om drömtydning. Den säger så här:


"SPINDEL (SPIDER) (Tony Crisp)
Any emotion or desire that devours the strength or purpose of your life. The spider is also used as a symbol of sexual orgasm, but only if we are terrified, disgusted or guilty about such feelings. Sometimes symbolises a mother’s power, as in the way we are caught in the web of her desires and emotions. Inability to become independent of the mother. The spider can also depict any emotions you don"t want to "handle", such as those surrounding a spouse leaving; wanting to ensnare, or feeling trapped by someone; the basic survival instincts in us such as a spider might have - can I eat, or will I be eaten in this meeting/relationship? This level of our sensory and feeling perception is important. Like a spider it keeps one of your feet/fingers on the web or influences that connect you with other people and the world. Like the spider, if you are wise, you thereby know something of what is coming your way - do you advance or run?"

Ja vad kan jag säga... det stämmer nog tyvärr till en mkt stor del =( Det fetstilta alltså =(

Jag är SÅ förvirrad just nu!!

1 kommentar:

Åsa sa...

Sätt dig o sortera ut allt du har i huvudet siz!! Pyss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...