2007-03-24

Blåsiga Skåne

Ja då vart man hemma från affären då. Blev Willys idag. Eller ja, jag har vatt hemma ett tag hehe. Städat litta mer o så...

Fan vad det ska blåsa ute då! Man höll ju för fan på att blåsa omkull ju!! *grrrr* Där gick jag, hon som e glad för att äta, med två tunga kassar (o så e hon tung själv osse) o höll på att blåsa omkull?!?! Då blåser det ta mig fan en hel del!! Jag köpte lördagscandy :P 2 frp Digestive Bars, 1 Noblesse, (den rosa, fast den ska jag ha till bak) ett Twix och en Mars Delight + en 40 grams grillchips, till mig. Sen köpte jag ju såklart en skvallerblaska till mig med som jag ska läsa i badet ikväll. Det e min tradition hehe. Sen köpte jag ett Snickers till Martin + en påse gräddkola, kanoner, både salt o salt/surt. O som vanligt så kom man hem med FAN så mkt mer än man planerade från början. Jag skulle ju bara ha kaffe, rakblad och nått gott till ikväll... o det hade jag inte ens behövt ha nån kass till haha. O nåt rakblad blev det inte heller för den delen. 132 spänn lixom?? Glöm det!! Never in a million years! Jag e inte snål - absolut inte... men e man out of work så har man inte så mkt o röra sig med ju *GRRR*

Att det ska vara så jävla svårt att få ett jobb. Annat var det förra året då man fick jobb via AMS! Ja, hur sjukt e det?? Och det sjukaste av allt e ju att det var via AMS jag fick dom haha. Kan fortf. inte riktigt fatta det. MEN...jag vänder på det o säger... inget gott som inte har nåt ont med sig... chefen på jobbet visade ju sig vara helt KOKO. Så jag sa upp mig till slut. Sen efter det... typ 2-3 veckor ringde nästa företag och hade fått mitt CV via.............. AMS igen... Nämen?! Jag blev faktiskt förvånad! Oj då typ. Det hela gick mkt fort. Det visade sig att jag skulle jobba inom kundtjänst (ok, kul tänkte jag) tills jag fick reda på att det var för ComHems räkning. Mindre glad blev jag nu eftersom jag haft strul med dom o att det enbart jobbar sjuka idioter till översittare på comhem! Men men...... då vart kontraktet redan påskrivet så... det var bara att börja jobba. Man började med en utbildning. Men sen efterhand fick man höra så jävla mkt skit om personalen på företaget jag var anställd hos. (Inte comhem nu då.) Och det fick vi ju erfara ett tag efter när det visade sig att vi under utbildningen fick mkt mindre betalt än vad som sades. Arbetstiderna ändrades bara sådär. Vi skulle egentligen ha jobbat mellan 11-20 eller 12-21 + helger. Alltså schemalagd arb.tid vilket passade mig utmärkt. Men nej, sen ändrade dom det till vardagar 8-17. Glöm det tänkte jag. Jag vill fan ha mitt OB. Var ju det som skulle ge pengarna. När vi började klaga hänvisade dom till nåt jävla blaj som vi tydligen inte skulle kunna påverka. För vi gick ju inte med på detta. Ingen var nöjd så det slutade med att vi alla mer eller mindre gick o sa upp oss med omedelbar verkan. Var väl nån liten stackare som bestämde sig för att vara kvar. Synd om han/henne.

Gotta go.... Bye!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...