2007-03-18

"Ny" i bloggvärlden...

Ja, ny och ny vette katten om jag är men... denna gången...ja denna gången vaddå? Ska det bli annorlunda denna gången eller? Det intalar man sig själv varje gång det är nåt men sen så blev det inte annorlunda ändå. Samma sak med vikt, träning och kost. Man kommer till en punkt (igen) där man känner att nåt måste göras och man fylls med plötslig inspiration och hopp och tänker att NU JÄVLAR!! och så säger man till sig själv:

"Nä, nu räcker det fanimej! Denna gången är det allvar. Nu BLIR det annorlunda!"

Blev det det? Nä. Man bara kände så just då.

Se t.ex. när jag skaffade min hemsida som Jennie byggde upp till mig. Det är EXAKT 1 år sen idag. Självklart ska jag uppdatera den sen med ett litet 1-års jubileum =) Om den vill funka vill säga... hmm...

Iaf... Den skulle handla (och gör fortfarande) om min vikt och "kampen" mot den haha. Jag intalade mig själv då att "bara jag får en hemsida så blir det mkt lättare att gå ner i vikt, för då blir det roligare (man ingick i gemenskapen och fick nya "medkämpare" att prata med + att man måste redogöra för alla en gång i veckan om hur det går och inte vill man visa alla att det går åt helvete?!" Haha guuud säger jag bara! Sicket skitsnack va?!

Frågan då är: Blev det nåt bättre? Är allt annorlunda idag? Svar: Nej! Jag är samma lata jävel nu som jag var för ett år sen. Enda skillnaden är väl att jag tjatar mindre om det idag och är något mindre i omfång haha.

Vad handlar då allt detta om? Jo, att fullfölja saker man sätter upp mål för!! Kolla bara rubriken... "Ny i bloggvärlden" Det ÄR jag ju verkligen INTE. Jag har startat upp FLERA stycken bloggar som jag har känt just då att jag ville ha och minsann skulle skriva hela tiden i. Sen har jag bara glömt bort. Jag har hetat Latoxen (bra namn va ;-)) Cashcarro, Glamorous och fan vet allt! Men nu har jag valt ett MKT passande namn. "Va fan nu då". Det är en fras som jag använder väääldigt ofta haha. Jag svär som en borstbindare ifall ni inte visste det!

För att summera allt. Sätter du upp ett mål. Fullfölj det! Nå dit! Gör inte som jag. Sätt upp 1000 mål och sen skit i det för att ni tappat lusten. Behöver inte handla om vikt (även om just det ämnet troligtvis är det mest dominerande i dagens samhälle) utan om andra grejer. Pengar, dra ner på rökning/snusning. Ja, ni fattar! Ska bli intressant att se om detta blir det enda inlägg ni får läsa av mig då... eller om jag kommer "fullfölja" denna bloggen denna gången. För det känns ju så annorlunda. Denna gången.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...