2009-05-13

Körningen idag...

...Gick käpprätt åt helvete om du frågar mig. Vi körde ut till Kirseberg där jag skulle få träna att starta i backar och köra på trånga smågator osv... joråsåatte... Caroline satte sig bakom ratten och det första hon fixade var ett kärringstopp. Nämen se där... där satt den!! En massa svordomar bara poppade ur fröken C's mun och läraren bara skrattade och sa "då kör vi igen!". Jo visst...

Vi tränade att känna dragläget och krypkörde och allt idag igen... och det gick ju bra men jag har ju lite problem med att känna när jag ska gasa på mer när jag ska öka farten. Krypköra är ju piece of cake liksom... det är när man kommer över 30-40 där som det blir svårt. Jaja skratta ni nu... haha.

Vi kom till en av många backar (är det därför man säger "backarna ute vid Kirseberg??) där han helt plötsligt sa att jag skulle stanna bilen. "Jaha? I en backe??" frågade jag, "men då kan jag ju inte starta igen!" (jag är ju sååå jävla smart) "Nää jag vet", sa han då, "det är därför du ska träna på det." Ehh daaah! Men jo då, det gick faktiskt över förväntan och det tyckte även läraren tills det kom en jävla bil bakom och förstörde allt för då var jag ju tvungen att köra ut på "stora vägen" och jag bara flippade ut fullständigt! Jag kan skratta åt det nu i efterhand (det gjorde ju läraren just då hehe) men jag bara släppte allt och blev helt nollställd och bara sa helstirrig som faan att "jag kan inte!" "jag vet inte hur man gör!!" så han fick ju sköta pedalerna och jag ratten hahaha. Sen bad han mig svänga in på en parkering för tiden höll ändå på att ta slut och han skulle köra mig tillbaka hit till Limhamn. För man kan tydligen välja att antingen bli lämnad eller hämtad men då går det ut över ens körtid. Som idag fick jag korta min med 15 min. Vilket var helt OK för mina ben var som spaghetti ändå hehe.

Så det är ju inte utan att man undrar hur i helvete detta att jag ska få körkort och bli en duglig förare ska gå till?! Sen samtidigt känner jag att det inte finns en jävla chans i världen att jag ger upp. Pratade med syrran innan och hon frågade mig om jag trodde att jag skulle kunna komma över denna stirrighet i trafiken och jag suckade uppgivet och svarade att jag inte visste... för jag vet verkligen inte. Jag kan inte alls se mig köra bil för det första (fastän jag vill) och sen för det andra så blir jag fullständigt hispig om jag märker att jag inte har kontroll över vad jag gör. Detta gäller enbart när jag kör bil då... För när jag hamnar i en sån situation så "glömmer" jag allt jag nyss har gjort och lärt mig. Det blir kortslutning i hjärnan typ hahaha. Läraren påstår att det 1. är för att jag inte är van vid och kan bilen ännu, 2. bara kört kanske max 10 gånger sen jag var 16 (för det är faktiskt inte mer än så och det har jag berättat) och 3. att det går för länge mellan gångerna vi kör. Dom har ju så ont om tider =/ Och köra med sambon är ett BIG NO NO!! Det funkar bara inte och mamma har köpt sig en automatare fast hon annars brukar köra manuell =( så där kan jag inte heller öva. Sen har sambon en BMW oxå och den vågar jag knappt nudda vid ratten haha. Men det syrran menade var väl att jag kanske inte alls skulle köra bil... och det fick mig att tänka efter att nää det ska jag kanske inte... men jag VILL ju... så jag får väl ge det ytterligare chanser helt enkelt...

Ja jisses sicka problem man har då!! =)

3 kommentarer:

sofie sa...

fan va jag ångrar att jag inte kunde ta mitt färdigt när jag ändå höll på...va ju så nära...båda gångerna! :(
men vaddå han skötte pedalerna? så det va pedaler på hans sida oxå? vilken lyx, sånt hade vi då inte på min tid....
jag hade förresten världens bästa lärare oxå, en gubbe å en ung tjej! :D

Life as we know it... sa...

Men hörru... KLART att du fixar detta med körkort!!! Såååå svårt är det ju inte... tänk så många som har fixat det innan dig... :)
Själv höll jag nog på i all evighet innan jag blev färdig.. men det var det värt!

Hur som helst, det är en otrolig frihet att kunna hoppa in i bilen o köra dit man nu ska. Skulle ha svårt att tänka mig livet utan bil idag.

Upp med humöret...!! Det här fixar du...
kram!

Åsa sa...

Jodå Caroline.. du fixar visst ditt körkort! Bara du inte slänger ut så mycket pengar för att få ett körkort och sen aldrig mer sätter dig bakom ratten. Vet några som e som du är nu.. SMÅNERVÖS O LITE HISPIG ;) (fast dom haft körkort i 10-15 år)men vägrar köra ENSAM i bilen. Men jag VET att du klarar det o du kommer bli en utmärkt förare!!! Pusspuss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...