Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg

2016-07-13

SEMESTER

Idag gjorde jag min sista dag på H31. Så nu är det SEMESTER!! :D Jag börjar arbeta natt nu den 8 augusti. Som jag längtat!! Hoppas nu bara att jag verkligen fixar jobba natt igen. Det var ju ändå 1,5 år sen sist så vem vet? Ah, det ska nog gå. Min långledighet varar ju i hela 10 dagar så... jag ska nog stå ut :-)



Fick fina blommor, choklad och ett kort. Blev rörd.

I övrigt harså har vi varit och lämnat in Martins bil idag sen åkte Martin på ett affärsmöte och jag städade huset och röjde lite här. Nu är man på god väg.

Nu blir det sängen... är CP-trött!!

2015-07-26

Low carb-burgare

Det var på denna tiden då man åt kött... jisses....

Low carb burgare iaf... nåt bra iaf :-)

I oktober detta året är det 5 år som vegetarian! Best desicion EVER!!!

Älskade Mamma


Min vackra vackra mamma som 17-åring (tror jag.)

Why oh WHYYYY sparade du inte dina kläder???????  =)

(Psst... de hade ändå inte passat mig... hon hade strlk 34/36 :-O )

Life's unfair =)

2015-07-25

Det finns inget...

...dåligt väder utan bara dåliga kläder sägs det ju.

But we all know that ain't true :-)

I morse när jag vaknade så duggade det lite. Kunde inte sova längre för kände att jag hade ont i ryggen och det kvittade vilken ställning jag försökte få till så försvann det inte ändå så... jag gick upp, satte på kaffet och sen ut på uteplatsen och njöt av min ensamhet (förutom Bella, min svans då förståss). Sen helt plötsligt kände jag hur det tilltog mer och mer och till slut vräkte det ner. Och började åska. Hua!

Morgonkaffet är HELIGT! 





Smatter smatter... 

Dagens Frukost


Pones (LCHF-Scones med Pofiber) SÅ galet goda som rostade! På det hade jag stekt ägg, salladsblad, gurka och paprika! Och en god kopp kaffe till! 

2015-07-20

Glömde...

Jag skulle ju visa er igår de där jeansen jag inte fick upp över  höfterna. Det kommer idag för idag mår jag bättre.

Blev så konstigt illamående i magen igår. Eller inte illamående på det sättet men kände mig väldigt spänd och hård (Wish it was magmuskler *skratt*). Precis sån där magknip när man måste besöka ladiesroom men hände iiiiingenting. Ställde mig frågan om det kan ha varit chiafröna jag åt lite av på morgonen? Kanske?

Kanske inte är så smart att blanda de med lite grädde, ananas, hallon och apelsinsaft. Allt ekologiskt och från egna odlingar förståss. Ja utom ananasen oxh apelsinen förståss. Men de var ändå ekologiska.

Ser inte så aptitligt ut kanske men det var rätt OK. Inte lika god som den förra jag gjorde med apelsin och egna jordgubbar dock som nedan =)


Ser inte så aptitlig ut denna heller men denna var dock MYCKET godare än den jag gjorde i förrgår men antar de fyller samma funktion. 

Hörs sen :)

2015-07-19

Ladugårdväggen provar gamla jeans :-)

Haha herregud jag var nyss med om nåt traumatiskt!

Nädå så traumatiskt var det inte. Men något positivt är ju att jag istället för att bli ledsen och nere så tänkte jag att: (jag har en tendens att tänka på blandad svengelska ibland haha) "näää this is fucking IT!!!" Nu är det bloody enough!!!"

Jag ska säga det rakt ut!

Jag väger idag (vägde mig för 10 min sen) 90,8 kg!!

NITTIO-KOMMA-ÅTTA KILO!!!

Igår vägde jag 91,3 så det går väl neråt hahaha.

I alla fall... fick för mig att prova ett par jeans som jag inte haft på superlänge... (strlk 44) Jag visste redan på förhand att de inte skulle passa och att jag inte skulle kunna knäppa de... so far so right... MEN... fick inte ens upp de över höfterna och sen tog det tvärstopp. Jag bara gapade och tänkte WTF??

Nä nuuu jävlar får det vara nog! Nu räcker det!

Ska visa bilder sen! Ni kommer nog få er ett gott skratt för det fick jag... även om det egentligen inte är så kul! Har flera garderober med fina kläder som jag använt väldigt lite resp. aldrig använt alls. Så ska det inte vara... som sagt. Visar bilder sen :-)

2015-07-09

Gårdagens middag


Martin var i Köpenhamn igår och skrev något slags prov jag inte har en aning om vad det är. Det har nåt med arkitektur för hans jobb att göra. Han klarade det (som jag trodde) och var så glad och ville grilla sig en fet biff på kvällen och dricka öl :-) Jag hade varit iväg hos syrran i Staffanstorp under tiden han var där så jag passade på att  handla lite inför kvällen. Egentligen behövde jag inte handla nåt (som vanligt) men det blir ju så när man går in i en affär :-)

Hursom... väl hemma så började det öööösregna! Det verkligen vräkte ner! Jaja, vad gör man då? Jo man flyttar grillen till carporten istället haha. så... Vi fick vårt grillat :-)

Lite bilder?




Det var ju inte läge att sitta i uterummet och äta, det var... brrr... kallt! Så det blev till att sitta inne och äta men det gick precis lika bra. Jag blev nog lite på kanelen tror jag (drack alldeles för mkt av det goda vinet Zafrica. Ett rött vin. Jag brukar sällan tycka om röda viner (är mer en vitt-vin-tjej) men detta är så himla gott för att vara rödtjut så det blev för mkt av den varan igår. 00:30 stämplade jag ut för då vart jag så illamående (inte bara vinets fel ;-)) så då gick jag och la mig och jämrade mig. I morse vart jag dock OK igen.

Zico gillar att tugga på papp hahaha.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll!

2015-07-08

Min önskan slog in...

Det blev uppehåll på promenaden och nu har det regnat ett tag ;-) Wohooo gött!! 

Sömnlös natt

Vad passar då bättre än att gå upp o göra Chiapudding till frukosten imorrn. Apelsin/Jordgubbssmak med touch av vanilj. Längtar redan!! 

Nu är det Do or Die, vinna eller försvinna saom gäller för mig nu! Iofs kanske dumt att trycka i mig 2 finn crisp med SMÖÖÖÖR på då. Men jag äter ju LCHF så det e ju lugnt... Tänker mer på klockslaget haha. Jaja nu kommer jag kunna somna ialla fall :-)

   
 

Godnatt mina fina. Puss & Kram <3 p="">

2015-07-07

Dagens Middag

Blev för min del lax (som vanligt) och kyckling till Martin! Receptet jag använde kan du hitta Här
Såååå gott!!!

Nu blir det att kolla klart på True Detective och sen blir det snabb promenad med doggisarna. Hoppas bara på uppehåll från regnet. Kan gott bli oväder inatt istället. Så härligt med smatter mot fönstret när man ska sova. 

2015-07-06

Seeeelfies

   
    
 

Den sista bildens psychouttryck när inte fototouchknappen reagerar när man ska fota hahahaha. 

4 am morningcall

  
Och då ser det ut så här ute hos mig... Regnet, åskan och blixten och dundret verkar inte ha gjort sitt (fortfarande hot as hell) men vi får väl se 😀 svårt att sova är det i alla fall....

2015-07-05

Räkmacka och Furious 7

Räkmacka till middag ikväll. Typ det enda Jag ätit idag så det smakade bra 😉 
Nu back till Fast and The Furious 7. Känns lite märkligt att titta då det var Paul Walkers sista film... :-(

2015-06-27

Mamma 70 år

Mamma fyller 70 år nu på tisdag den 30:e men vi bestämde oss för att fira henne igår. Det har regnat hela veckan och varit allmänt dåligt väder och just igår skulle vara veckans enda fina dag så då blev det ju naturligt att vi firade henne då. Det blev grillat och gott och massa presenter till lilla mor som blev så glad så glad. Hon fick en massa nya kläder samt presentkort på Cassels som vi vet har kläder hon tycker om. Sen fick hon även lite kakor och godis av sitt ena barnbarn (mer som en skämtpresent) som vi alla hade mycket roligt åt. (Videoklipp längre ner :-))

En lyckad dag med god mat, kubbspel (där vi tjejer blev.. hrm hrm... losers) men tror killarna fuskade haha. 

Krubb krubb krubb... MUMS! 



MAAAT!! Lax till mig såklart haha.

Kubbspelet i full gång :-)




2015-01-16

Glutenfria pannkakor, LCHF???

Gjorde glutenfria pannkakor igår på Lailas lila brödmix. Åh så bra tänkte jag. Jättegoda och spröda blev de oxå! (Förmodligen av allt smör jag hade i...) Glutenfritt vill/ska man ju äta även som nybliven sockeravvänjare. Men döm om min förvåning när jag, dumt nog efter jag tryckt i mig två pankisar, bestämmer mig för att kolla näringsvärdet på detta...

86 gram kolhydrater/100 gram! WTF?!?!

------------------------ lång konstpaus med öppen mun ------------------------

Är. Detta. Sant? tänker jag... då är det ju för 17 inte lågkolhydrat!!!!!

Såååå besviken jag blev! Men jag borde väl ha förstått :/

Men det pratas ju så mkt om både glutenfritt och LCHF i lika sammanhang så därför tänkte jag inte ens på att kolla... Sen vet jag ju inte (ännu) om jag är så där himla känslig så jag absolut måste utesluta så himla mkt kolhydrater.. En sak jag dock har märkt längs vägen, även innan jag började sluta med socker, är att just äpple triggar nog igång mig o mitt sockersug. Äpple som är så gott. Då snackar vi färskt äpple alltså... så det käkar jag inte. Iaf inte så mkt!

I alla fall för att avsluta... jag vägde mig idag... WOHOOO!!!

Jag har inte vägt just denna siffran på jättelänge!! Säkert på över ett år! Om inte två!
Allvar. Oj, tänker väl ni få som läser (om ens nån?) då måste det var stora framsteg?

Nja framsteg o framsteg... det kommer det inte kännas som förrän jag är UNDER 80 kan jag säga. Jag har vägt 88-89 nånting nu under så lång tid att jag redan vetat vad vågen ska visa innan jag ställt mig på den. Men idag... IDAG stod den på 86,3 eller om det nu var 86,9 jag minns faktiskt inte. Neb det var hursom ÅTTIOSEX :-D Och jag fotade det inte heller för mobilen låg nere i vardagsrummet. Bara till att hoppas att vågen står på samma imorgon så jag kan visa :D

Jag började ju så smått med LCHF för två veckor sen ungefär... ja, efter nyårshelgen... då började jag dra ner en del på kolhydraterna men det blev inte fullt ut förrän nu i måndags den 12/1. Och det har redan resulterat i 3,4 kg ungefär.

Har febrilt suttit och letat efter en bild jag tog härförleden som visade just 89 kg nånting men vette tusan i vilken mapp jag har lagt den. Får se om jag hittar den så postar jag den lite senare :-)


2015-01-14

Utmaning :)

Vilken mat äter du ofta?
Lax, lax och åter lax! Eller fisk får jag väl säga då...

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Det beror på vem jag är hos. Ibland hjälper jag till ibland inte. Men så är det nog med alla.

Var sitter du helst när du bloggar?
Blir oftast i vardagsrummet där jag har datorn. Hatar stolen... den är döden för ryggen. Måste skaffa en ny.

Köper du ofta Triss?
Nej, men egentligen borde man kan köpa 1 i veckan.
Tänk om man skulle vinna lite pengar, det hade ju inte varit fel =)

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
OMG BARCELONA!!!! Min absoluta favorit!!! Spanien, otroligt fint land. Men även Grekland och Prag.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Har ingen TV. Kollar bara webb-TV på datorn.

Reglerna för utmaningen: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen!

Jag utmanar alla som läser detta, Kommentera inlägget om ni gör den så jag får läsa er också.

Mätt så jag mår illa...

Kan faktiskt konstatera att min kakao är jäääääkligt mättande.

Är så pass mätt att jag faktiskt mår lite illa nu.... :-/ Har nog ätit ordentligt med fett idag.

Vad kan det annars bero på?

Min hemmagjorda KAKAO to die for :-)

Jag måste bara få slå ett slag för min hemmagjorda varma kakao.

Ser ju verkligen inte aptitlig ut haha... men den är SÅ GOD!!! 

Chokladdrycker i all ära men alltså... är det fortfarande folk som dricker O'boy?
Jag menar visst är den god men..  den är ju späckad med socker :-/
Sen har vi ju Ögonblink (vilken är min personliga favorit) som är enkel och bra. Bara hälla i pulvret i 2 dl kokande vatten så har man en chokladdryck som är söt och god... söt ja. Socker i den oxå :-/ Kanske kan den funka på utflykter där man inte kan ha med sig kannor och termosar (fast.. på vilken utflykt kan man inte det?? Hmm... det hör ju liksom till haha). Sen om man är uppe i fjällen, i snön, eller mitt i skogen osv... vart ska man kunna få tag på varmt vatten då till sina små ögonblinkspåsar? haha.

Nä, det är bättre att göra egen hemma. Kanske inte nödvändigtvis billigare men nog fasen så mkt godare, nyttigare och samvetsvänlig :-)

Här är min kakao jag brukar göra. OBS! Den är sååå mättande och jag står mig flera timmar på den.

1,5-2 dl fetmjölk
0,5 dl vispgrädde 40%
20 gram smör (ni kan ta hur mkt/lite smör ni vill... det ger en sååå god och rund smak på kakaon)
1-2 rågade tsk ren kakao
1 tsk ekologisk flytande vanilj (eller pulver, spelar ingen roll)
Sötning efter behag.

Jag skriver sötning efter behag för personligen använder jag ekologisk honung som jag älskar. Man kan ta Sukrin, sötrix, kokossocker, björksocker eller annat socker som inte påverkar blodsockret om man vill. Honung påverkar ju lite men jag känner inte av det så mkt så därför faller mitt val på honung. Men ni får göra som ni själva känner för :-)

Ibland öser jag i mer smör bara för det är så jäkla gott men då lyckas jag oftast inte dricka upp allt för man blir mätt på så lite.

LCHF is da shit :-D

2015-01-11

Besviken och arg...

Ja som rubriken lyder så är jag arg och besviken. Fast på mig själv :-) Men what's new på den fronten?


Ända sen i början på Januari så har jag lovat mig själv att jag ska leva hälsosamt/hälsosammare. Jag skippar allt vitt. Mjöl, socker, bröd, pasta och ris. Potatis äter jag fortfarande lite grand av då jag älskar det så mkt och jag vill ju att detta ska vara en hållbar förändring även om jag skulle behöva en stor rivstart.
Jag arbetar som undersköterska på ett demensboende. Och jag arbetar dessutom natt. Och på demensboenden så serveras ju allt möjligt gott till kaffet på dagarna, som sedan ligger i påsar i skåpen på nätterna. Och vad är det då med det? Låt det ligga där då, tänker ni kanske? Men ser ni... det är lättare sagt än gjort. Öppnar skåpet och vad ser jag inte där... goa chokaldmörkakor, pepparkakor, biscotti och gud vet allt. Ja, jag moffade ju "lite" såklart. Och det var inte så lite det. Sen satt jag ju där med tungt samvete och lika tung mage :-( Förbannade mig själv och min dåliga karaktär. Sen fick jag lite ont i magen oxå som om inte det tunga samvetet var nog.






Jag förstår ju nu i efterhand att det har att göra med att jag ätit för lite fett under dagen så jag var ju faktiskt lite småhungrig ändå och hade inte tagit någon mat med mig. Och att arbeta hela natten utan något att äta är inte ens att tänka på. Vanligtvis brukar jag inte äta något efter kl. 24 för magen kommer helt i olag i så fall, Blir jag hungrig tar jag isf och dricker lite te eller yoghurt eller fil med grädde i. Men men... livet är en enda stor lärdom säger dom ju... varför lär man sig då aldrig? ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...