
Visar inlägg med etikett Djur och Natur. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Djur och Natur. Visa alla inlägg
2015-07-20
"Syskon"kärlek
Det är ingen nyhet att Bella älskar att jäklas med sin "narr" haha.

2015-07-09
Gårdagens middag
Martin var i Köpenhamn igår och skrev något slags prov jag inte har en aning om vad det är. Det har nåt med arkitektur för hans jobb att göra. Han klarade det (som jag trodde) och var så glad och ville grilla sig en fet biff på kvällen och dricka öl :-) Jag hade varit iväg hos syrran i Staffanstorp under tiden han var där så jag passade på att handla lite inför kvällen. Egentligen behövde jag inte handla nåt (som vanligt) men det blir ju så när man går in i en affär :-)
Hursom... väl hemma så började det öööösregna! Det verkligen vräkte ner! Jaja, vad gör man då? Jo man flyttar grillen till carporten istället haha. så... Vi fick vårt grillat :-)
Lite bilder?


Det var ju inte läge att sitta i uterummet och äta, det var... brrr... kallt! Så det blev till att sitta inne och äta men det gick precis lika bra. Jag blev nog lite på kanelen tror jag (drack alldeles för mkt av det goda vinet Zafrica. Ett rött vin. Jag brukar sällan tycka om röda viner (är mer en vitt-vin-tjej) men detta är så himla gott för att vara rödtjut så det blev för mkt av den varan igår. 00:30 stämplade jag ut för då vart jag så illamående (inte bara vinets fel ;-)) så då gick jag och la mig och jämrade mig. I morse vart jag dock OK igen.

Zico gillar att tugga på papp hahaha.

Önskar er alla en fortsatt fin kväll!
Etiketter:
Allmänt,
Djur och Natur,
LCHF,
Mat och Bak
2015-07-07
BellaBäng
Fru tiggare. Allt jag har ska hon ha. Hon ser troligtvis mig som sin tjänare/narr...
2014-10-23
En dag med Bella
Idag är det hemskt grått här ute. Trädgården ser hemsk ut med alla bruna löv som ligger. Önskar man kunde få lite "torrevär" snart så man kan klippa det värsta. Det är så mkt man skulle gjort där ute men man har både jobb och studier att tänka på så man hinner inte ens med hälften känns det som. Man får väl trösta sig med att det kanske blir bättre.
Passade på att ta en liten promenad med fröken Bella när jag ändå skulle posta ett brev. Bönderna håller på som bäst nu med att skörda sockerbetorna. Mkt jobb för de.



Det blir mkt spill om inte annat. Låg mkt mer än så här längs med grusvägen... Men det går väl ner i jorden igen så småningom :-)



Det blir ju enorma högar haha.

Bella hade bollen med i vanlig ordning hehe.

En ensam liten vallmo stod röd och ståtlig bland sockerbetorna ;-)
Skickat från min Windows Phone
2011-10-25
Nu säger jag godnatt!
Jag är ungefär lika trött som Pluto (kanske?) var på denna bilden!
Åh vad jag saknar honom... :-( Tut tuuuuut!

Åh vad jag saknar honom... :-( Tut tuuuuut!
2011-10-19
Mina två ögonstenar
Bild från i somras...
Fr. vänster: Gizmo och Bella (Princess)...
Fr. vänster: Gizmo och Bella (Princess)...
Bella är min och Gizmo är syrrans :-) Han är en blandras mellan Rhodesian Ridgeback och Rottis. Miiiimmmmooooo ;-) Tut tuuuuuuut :-)


2011-08-25
Nattsuddande...
Sitter här och ska snart krypa till kojs tänkte jag. Har haft en bra dag idag... mötte upp syrran och tog hundarna till agilityn nere på Limhamnsfältet... gick först och köpte en kaffe såklart... (haha ja, vad annars?) Lite roligt när man beställde kaffet och sa att man ville ha en "Vanilla Nut latte" med... och här avbryter baristan och svarar leende "med extra hasselnöt?" Är man lite stammis på Västra Hamnens Espresso House eller inte när dom dels känner igen en och sen vet exakt vad man vill ha? ;-) Om det sen är bra eller dåligt vette fan haha. Men jag bryr mig inte så länge jag får mitt kaffe precis som jag vill ha det :-) Iaf... sen fick doggisarna bada och stoja runt. Antar att dom gillade det :-)
Imorgon tänkte jag ta mig en tur till Burlöv Center och kolla runt lite och se om jag hittar nåt jag vill ha... går jag in på Tiger så lär jag väl hitta saker jag inte behöver alls men som skriker "köp mig!!" och så köper jag det (??) som jag alltid gör när jag inte behöver nåt haha. Har man pengar så kliar det i fingrarna för jämnan ska ni veta... och det blir ju inte bättre av att det är löning idag heller.... mennnn jag klagar absolut inte :-)
Nä, nu får man väl dra sig mot bingen... ögonen börjar få sand i sig :)
Avslutar med lite bilder!
2011-05-23
Blåsväder ;-)
Bella har hamnat i blåsväder haha.
2011-05-20
En tidig majmorgon i Munkarp....
kl. 04:57... kan det se ut så här... Mystiskt, disigt men otroligt vackert!
Fotona är tagna ute på landet hos mamma och pappa (med en gammal mobil) och denna morgon släppte jag ut min ögonsten nedan för en liten kiss....
Dagen innan hoppade Bella i tvättbaljan... den gillade hon tydligen haha.
/♥♡Caroline♡♥
2011-04-02
2011-03-28
Jag var hos mamma och pappa nu i måndags och hälsade på och passade samtidigt på att sova över då jag inte skulle börja förrän sent på eftermiddagen dagen efter :-) Bella var såklart med och på vår kvällspromenad passade jag på att såklart - fota :-D

Härlig kvällssol...

Landsvägen utanför moren och faren :-P

Ett träd... så intressant haha...

Moi...

Trollskogen?

En porlande bäck precis utanför en "granne"...
/♥♡Caroline♡♥
Härlig kvällssol...
Landsvägen utanför moren och faren :-P
Ett träd... så intressant haha...
Moi...
Trollskogen?
En porlande bäck precis utanför en "granne"...
/♥♡Caroline♡♥
2011-03-30
Nattsuddande
Klockan är mycket nu och jag borde ha gått och lagt mig för längesen.
Visserligen börjar jag inte förrän 15:15 imorgon så jag kan ju sova länge men ändå.
Känner i ögonen att jag är astrött. Ont i ryggen har jag oxå. Magen börjar bli bättre men nu gör ryggf-n ont istället :/ Ja, alltid är det nåt...
Hade min lediga dag igår och den spenderades hemma hos mamma och pappa ute på landet. Bella vart så nöjd så :) Vi gick en långtur ner till Gamla Bo (hon bar såklart bollen i munnen hela vägen, den går hon minsann aldrig hemifrån utan haha) och jag fotade lite under tiden... bilder kommer på det imorgon men jag kan bjuda på en så länge för nu måste jag gå och sova!

Bella med sin favoritsak... :-)

På väg mot Gamla Boo... KALLT var det... brrr...
/♥♡Caroline♡♥
Visserligen börjar jag inte förrän 15:15 imorgon så jag kan ju sova länge men ändå.
Känner i ögonen att jag är astrött. Ont i ryggen har jag oxå. Magen börjar bli bättre men nu gör ryggf-n ont istället :/ Ja, alltid är det nåt...
Hade min lediga dag igår och den spenderades hemma hos mamma och pappa ute på landet. Bella vart så nöjd så :) Vi gick en långtur ner till Gamla Bo (hon bar såklart bollen i munnen hela vägen, den går hon minsann aldrig hemifrån utan haha) och jag fotade lite under tiden... bilder kommer på det imorgon men jag kan bjuda på en så länge för nu måste jag gå och sova!
Bella med sin favoritsak... :-)
På väg mot Gamla Boo... KALLT var det... brrr...
/♥♡Caroline♡♥
2010-12-19
2010-12-17
I förrgår var det handledag. Citygross på Rosengård. Blä hemska ställe!
Syrran skulle ut och handla inför julen då vi eventuellt ska vara där. Inget som är bestämt ännu. Min äldsta syster ska fira med sin mans släkt detta året, min 3:e syster ska jobb natt så nåt firande med dem och deras barn blir det inte heller. Martin och jag kommer kanske inte heller att fira julaftonen tillsammans i år för blir det nu så att vi inte firar hos min andra syster (jag tar dom i den ordning dom är födda haha) som bor här i Malmö så måste vi (jag och syrran) kanske sova över hos mamma och pappa och dom bor ute på landet mellan Eslöv och Höör och att behöva bli hemkörd mitt på julafton i detta vädret känns inte direkt som ett alternativ så det känns inte som det kommer bli en så där superkul jul detta året.
Sen har ju både jag och andra syrran hund (Igor kommer vara med sambon TG = Thank God) och dom två är som två pensionärer på ett hem som bråkar om vem man ska komma till först :-) Och höra en massa skall och bjäbbande en hel kväll är inte nåt jag ser fram emot med glädje precis :) Men mammas och pappas julmat däremot ser jag fram emot... eller ja... jag får väl "nöja" mig med lukten detta året då jag ju är vegetarian nu! Men konstigt nog är det inget jag deppar över. Detta är det absolut bästa val i matväg (eller i livet också kanske hittills) som jag gjort!!
Nedan följer lite foton från i fredags.

Vad e en blogg utan ett EGO-foto på sig själv ;-) Skillnaden är väl att jag inte BARA lägger upp smickrande bilder på mig......

Detta var det roligaste... vem behöver låsa sin bil när man har en blodhund (är det en sån??) och en Sankt Bernhardhund (fast den syns inte här... konstigt)? Det roliga var att alla invandrare (varför är det bara invandrare som reagerar så??) som gick där hoppade till eller tog en omväg när dom såg hundarna... ASGARV!! Bra pli på hundarna med andra ord!

Julklappsletande med äldsta systern på Mobilia...

Här har vi en annan vakthund... G(r)izmo :-P 2:a syrrans hund... som så generöst gav mig puss i en video i ett tidigare inlägg...

Ja man kan inte beskylla honom för att vara snål med pussar :) Fast här hade jag en bit pepparkaka han ville åt haha... Jag ser ju inte ut att njuta nåt nämnvärt haha.
Godnatt!!
/♥♡Caroline♡♥
Syrran skulle ut och handla inför julen då vi eventuellt ska vara där. Inget som är bestämt ännu. Min äldsta syster ska fira med sin mans släkt detta året, min 3:e syster ska jobb natt så nåt firande med dem och deras barn blir det inte heller. Martin och jag kommer kanske inte heller att fira julaftonen tillsammans i år för blir det nu så att vi inte firar hos min andra syster (jag tar dom i den ordning dom är födda haha) som bor här i Malmö så måste vi (jag och syrran) kanske sova över hos mamma och pappa och dom bor ute på landet mellan Eslöv och Höör och att behöva bli hemkörd mitt på julafton i detta vädret känns inte direkt som ett alternativ så det känns inte som det kommer bli en så där superkul jul detta året.
Sen har ju både jag och andra syrran hund (Igor kommer vara med sambon TG = Thank God) och dom två är som två pensionärer på ett hem som bråkar om vem man ska komma till först :-) Och höra en massa skall och bjäbbande en hel kväll är inte nåt jag ser fram emot med glädje precis :) Men mammas och pappas julmat däremot ser jag fram emot... eller ja... jag får väl "nöja" mig med lukten detta året då jag ju är vegetarian nu! Men konstigt nog är det inget jag deppar över. Detta är det absolut bästa val i matväg (eller i livet också kanske hittills) som jag gjort!!
Nedan följer lite foton från i fredags.
Vad e en blogg utan ett EGO-foto på sig själv ;-) Skillnaden är väl att jag inte BARA lägger upp smickrande bilder på mig......
Detta var det roligaste... vem behöver låsa sin bil när man har en blodhund (är det en sån??) och en Sankt Bernhardhund (fast den syns inte här... konstigt)? Det roliga var att alla invandrare (varför är det bara invandrare som reagerar så??) som gick där hoppade till eller tog en omväg när dom såg hundarna... ASGARV!! Bra pli på hundarna med andra ord!
Julklappsletande med äldsta systern på Mobilia...
Här har vi en annan vakthund... G(r)izmo :-P 2:a syrrans hund... som så generöst gav mig puss i en video i ett tidigare inlägg...
Ja man kan inte beskylla honom för att vara snål med pussar :) Fast här hade jag en bit pepparkaka han ville åt haha... Jag ser ju inte ut att njuta nåt nämnvärt haha.
Godnatt!!
/♥♡Caroline♡♥
2010-12-07
Gizmo-puss
Åh vad givmild han är haha.
2010-11-25
E-post: Bella leker med boll
Bella får aldrig nog av sin boll haha. Måste fixa jacka till henne oxå.
Ha en fin kväll.
2010-11-24
E-post: Förbannad
Ja, nu råder det då rakt inget Thomas Di Leva-lugn över mig kan jag säga. Gick och lade mig och tyckte att mitt täcke var fuktigt. Ja, men visst, vem hade inte använt det som toalett? Den hunden (???) ska vara glad att jag har nåt som kallas självbehärskning. Och det ska en annan viss (fä)hund oxå vara som lät honom ligga där!! Men den hunden har inte fyra ben. Så då har man renbäddat nu då och ligger på soffan där man får va ifred.
De lille skiten följde efter Bella ut hit men han åkte snabbt in i rummet igen kan jag lova.
Kan jag få sova nu universum?
Tack!
De lille skiten följde efter Bella ut hit men han åkte snabbt in i rummet igen kan jag lova.
Kan jag få sova nu universum?
Tack!
Etiketter:
Allmänt,
Djur och Natur,
Mobiluppdatering
2010-11-23
E-post: Ett test till

2010-10-20
Vovvar och mobilkul
För ett par dagar sen var jag uppe på Rosa paviljongen med syrran och Gizemoen... snacka om Gizmos lycka när denna läckra tiken Tess kom. Åhhh jag trodde Gizmo skulle döööö av förälskelse. Han var på henne KONSTANT!! Stackars! Men men dom hade kul! Dom var jämngamla ungefär så dom kom mkt bra överens! Fick mig att sakna Pluto lite :-(
Söta Tess...

Gizmo och hans fjälla :)

Så här kul kan man ha det när man har tråkigt och inte kan somna... haha! Igor fick plats t.o.m.
Och så min ögonsten Bella fick en söt liten ram! Den bästa vovven! Tut tuuuuuuuut!! Nu är jag dödens trött så nu säger jag godnatt!!
/♥♡Caroline♡♥
Söta Tess...
Gizmo och hans fjälla :)
Så här kul kan man ha det när man har tråkigt och inte kan somna... haha! Igor fick plats t.o.m.
Och så min ögonsten Bella fick en söt liten ram! Den bästa vovven! Tut tuuuuuuuut!! Nu är jag dödens trött så nu säger jag godnatt!!
/♥♡Caroline♡♥
2010-10-14
En dag på fältet
Ja, nu i söndags var jag, syrran, svågern och ungen som är mer vild än tam, Adam, på fältet med Bella och Zico. Vädret var ju inte så där jättegrejt men det var ju för hundarna vi var där så och dom njöt i fulla drag :) Det kom kompisar o ville leka... den svarta stora knyckte Bellas boll hela tiden och ägaren bara gick på annat håll... hundarna på bilden sprang efter oss hela tiden haha. Aja, dom var så söta så :)

En annan bolltokig vovve :)

Adam e on top of the world :)
/♥♡Caroline♡♥
En annan bolltokig vovve :)
Adam e on top of the world :)
/♥♡Caroline♡♥
2010-09-15
Hjälp!!!!
Titta vad som sitter utanför mitt fönster och bara väntar på att få komma in och göra livet surt för mig!!!! Den är fan inte liten!!!!!

/♥♡Caroline♡♥
/♥♡Caroline♡♥
2010-09-14
Lite gamla kort...
Tänkte här visa lite gamla kort (eller inte gamla, bara kort jag inte pallat sortera haha).
Först ut är Sofies älskling Igor... anledningen till att han ser totalt nerdrogad ut på dessa fotona är för att han.... ja, han var just det LOL. Sambon tog den 28/8 (så "gamla" är alltså fotona hehe) med honom till sina föräldrar där det stod kloklippning på schemat och DET tycker inte lille Igor om... antagligen är det ingen av hennes chihuahuaor som gillar det så hon har, av deras veterinär, fått utskrivet lugnande tabletter som hon kan ge dom. Man tar en tablett och delar den i 4 delar. Sen tar man 1/4-del och delar den en gång till. Det är vad Igor behöver hahaha. Sen är han helt STENAD *asgarv*

Drogad dog ;-)

Tungan ute i vanlig ordning haha...




Alla som känner mig vet att jag älskar att BAKA! Så här kommer en bild på mina goa surdegsbullar som jag serverade på min födelsedag!! :-) Mums!!

Lite dålig bild....


Min älskade goaste Bella höll sig nära bullarna ;-)
/♥♡Caroline♡♥
Först ut är Sofies älskling Igor... anledningen till att han ser totalt nerdrogad ut på dessa fotona är för att han.... ja, han var just det LOL. Sambon tog den 28/8 (så "gamla" är alltså fotona hehe) med honom till sina föräldrar där det stod kloklippning på schemat och DET tycker inte lille Igor om... antagligen är det ingen av hennes chihuahuaor som gillar det så hon har, av deras veterinär, fått utskrivet lugnande tabletter som hon kan ge dom. Man tar en tablett och delar den i 4 delar. Sen tar man 1/4-del och delar den en gång till. Det är vad Igor behöver hahaha. Sen är han helt STENAD *asgarv*
Drogad dog ;-)
Tungan ute i vanlig ordning haha...
Alla som känner mig vet att jag älskar att BAKA! Så här kommer en bild på mina goa surdegsbullar som jag serverade på min födelsedag!! :-) Mums!!
Lite dålig bild....
Min älskade goaste Bella höll sig nära bullarna ;-)
/♥♡Caroline♡♥
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)