Visar inlägg med etikett Frukost. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Frukost. Visa alla inlägg

2016-07-19

Kokoskaffe


Har de senaste dagarna druckit mitt morgonkaffe med vispgrädde (har jag alltid gjort) men har även börjat lägga till en rågad msk kokosolja och bregott. Så j-a gott!! Håller mig mätt i timmar på det. 

Nu har vi nyss rensat uppfarten på ogräs och nu ska vi ut och busa lite med hundarna :)

Hörs och ses :-)

2016-03-11

Dagens Frukost...

...Fick bli fryst banan mixat med en avokado, liten burk kvarg (vanilj/rabarber), mandelmjölk, sen toppad med en ekologisk banan o jirdgubbar.

Till detta en shot ekologisk Aloe Vera!  😊

Ha en härlig fredag!!

2015-07-25

Dagens Frukost


Pones (LCHF-Scones med Pofiber) SÅ galet goda som rostade! På det hade jag stekt ägg, salladsblad, gurka och paprika! Och en god kopp kaffe till! 

2015-07-20

Dagens Frunch/Brunch

Blev en jättegod omelett gjord på två ägg, tomat, färsk timjan, örtsalt och vitlöksost. Så gott!!


Till och med hundarna gillade den och då är det ett gott betyg för kräsnare hundar får man leta efter
:-P


Snart uppäten. Mums!

Nu blir det ut och hjälpa till att fälla idegranar på baksidan som inte fyller någon som helst funktion. De funkar (har väl funkat) mer som en avgränsare mot åkern men de är inte nödvändiga där de står ändå eftersom det ändå inte är fönster just där så de skulle kunna funka som insynsskydd. 

Man får börja se trädgrådsarbete o dyl. som motion så kanske det blir roligare/lättare haha. Odling av ätbara grejer och blommor är ju skitkul men röjning och krattning och sånt.... nja... det är ett nödvändigt ont. 




2014-10-20

Godnatt



Jag bestämde mig för att fortsätta blogga på den adress jag alltid bloggat på under alla år. Blir så j-a rörigt med fler än en :-)

Nu säger jag godnatt. Frukosten är förberedd till imorgon. Chiapudding med banan och vanilj. Hoppas det blir gott. 

Natti fnatti på er! 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...