Visar inlägg med etikett Paleo. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Paleo. Visa alla inlägg

2014-11-23

Mazarinkladdkaka

Åh herregud vad god! Det var den faktiskt! Den finns i ett av E-magasinen hos Baka Sockerfritt! Jag fixade hem alla hennes e-magasin. Nr 3 tror jag denna var i. Eftersmaken var väldigt god. Bittermandelsmak och det gillar ju jag så...

Jag har ju länge försökt bli sockerfri och allt detta och helt lätt är det ju inte kan jag säga... jag ÄLSKAR sötsaker!! Om jag kunde så hade jag nog banne mig levt på det. Ja, och lax förståss.


Nu ser ju inte min mkt ut för världen men det är smält choklad jag har ovanpå.. kan även vara en klick vispad god grädde och lite florsocker. Men men... den ska bara ner i min belly nu ändå så haha.

2014-10-20

Godnatt



Jag bestämde mig för att fortsätta blogga på den adress jag alltid bloggat på under alla år. Blir så j-a rörigt med fler än en :-)

Nu säger jag godnatt. Frukosten är förberedd till imorgon. Chiapudding med banan och vanilj. Hoppas det blir gott. 

Natti fnatti på er! 

2014-10-02

Skottsäkert kaffe


Det var minsann inte så äckligt som jag trodde att det skulle vara. Men frågan är bara om jag kommer bo på toaletten sen när den är uppdrucken? Vette tusan om jag kommer dricka upp hela då den verkar vääääldigt mättande. Men det är ju visserligen det som är meningen.

Jag tog dock inte 50 gram smör utan jag halverade allt... 25 gram smör och 2 tsk kokosfett bara... men nästa gång kanske? ;-)

2014-09-28

Nattjobb

Jag liiiiider av sötsug!! Blir galen!

Tomater... -_- Jo jag tackar.... 



2014-09-25

Nystart :-)



Har beslutat mig för att blogga på annan adress nu än min vanliga, där jag f.ö. Inte bloggat på över ett halvår ändå. 

Denna bloggen kommer handla om sunt leverne kort och gott. Ja, och mig då förstås. Jag har beslutat mig för att prova nåt annorlunda i livet för att se vilka annorlunda resultat jag får. Nämligen Paleokost varvat med min version av LCHF. Jag kommer inte köra nån strikt variant för det är inte jag. Jag anser att sånt bara skapar stress och en massa förvirring. Man gör det som känns bäst för en själv. Har man bara grunderna klart för sig i respektive kostval så kan man "freestyla" hur man vill och ändå uppnå gott resultat med sitt sätt att äta. Tror jag i alla fall. 

För egen del så märker jag att jag blir rent slö och håglös efter en kolhydratstinn måltid. Och ofta har jag märkt på sistone att jag efter att ha ätit mina älskade mackor med smör och marmelad (ja, jag vet, det är så stört så det finns inte) får en stressande känsla i både mage och bröst. En oro i kroppen, en känsla av att jag är jäktad fastän jag verkligen inte är det. Precis som att man har jättekass kondis, vilket jag ju iofs har just nu 😜 men den är inte så dålig att jag blir trött av att bara resa mig från bordet eller typ dammsuga eller så... 
Men jag märker även att mina leder har börjat ta stryk. Jag känner av ledsmärtor och andra småkrämpor på ett helt annat sätt nu än jag gjorde förr. Jag har börjat tänka mkt på inflammationer i lederna osv den senaste tiden. Vilken stryk kroppen kan ta av att helt enkelt äta fel mat. Det... och inaktivitet och stillasittande i kombination 😞 Not so good!! 
Jag kämpar mot kolhydratsug och sött precis hela tiden och jag har äntligen fattat att jag drivs så starkt av mitt sug. Efter middagen idag (där jag tyvärr åt lite ris) så en stund efter så säger jag till min sambo: -"Åh vad jag är sugen på nåt sött. Om man inte skulle ta och baka några nyttiga kärleksmums?". Nyttiga kärleksmums? Jorå tjena... Ehh... Hallå? Carro! Du har precis ätit MIDDAG!! Jag var mätt men ändå hade jag suget efter nåt sött. Just detta suget. Men samtidigt så vill jag heller inte sluta med sötsaker men känner starkt att ska jag äta det öht så får det bli vid valda tillfällen eller om jag bakar hemma så använder jag substitut som Sukrin, kokossocker, stevia, sötrix m.m. osv. Har inte använt vanligt socker i kaffe på flera år utan där blir det honung istället t.ex. Så honung är ju också ett bra val i paleokosten. Men sen är det ju inte bara sötningsmedel som man måste tänka på utan även gluten och i vissa fall mejerier också som man kan behöva finna substitut för. Jag kommer som sagt inte vara strikt utan tror mer på en 85-15% eller 80-20% fördelning. Det är ju inte undantagen som gör hälsan utan hur man lever i stort den större delen av tiden. 

Kommer posta lite mer viktrelaterande info längre fram. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...