Visar inlägg med etikett Mat och Bak. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mat och Bak. Visa alla inlägg

2015-07-09

Gårdagens middag


Martin var i Köpenhamn igår och skrev något slags prov jag inte har en aning om vad det är. Det har nåt med arkitektur för hans jobb att göra. Han klarade det (som jag trodde) och var så glad och ville grilla sig en fet biff på kvällen och dricka öl :-) Jag hade varit iväg hos syrran i Staffanstorp under tiden han var där så jag passade på att  handla lite inför kvällen. Egentligen behövde jag inte handla nåt (som vanligt) men det blir ju så när man går in i en affär :-)

Hursom... väl hemma så började det öööösregna! Det verkligen vräkte ner! Jaja, vad gör man då? Jo man flyttar grillen till carporten istället haha. så... Vi fick vårt grillat :-)

Lite bilder?




Det var ju inte läge att sitta i uterummet och äta, det var... brrr... kallt! Så det blev till att sitta inne och äta men det gick precis lika bra. Jag blev nog lite på kanelen tror jag (drack alldeles för mkt av det goda vinet Zafrica. Ett rött vin. Jag brukar sällan tycka om röda viner (är mer en vitt-vin-tjej) men detta är så himla gott för att vara rödtjut så det blev för mkt av den varan igår. 00:30 stämplade jag ut för då vart jag så illamående (inte bara vinets fel ;-)) så då gick jag och la mig och jämrade mig. I morse vart jag dock OK igen.

Zico gillar att tugga på papp hahaha.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll!

2015-07-07

Dagens Middag

Blev för min del lax (som vanligt) och kyckling till Martin! Receptet jag använde kan du hitta Här
Såååå gott!!!

Nu blir det att kolla klart på True Detective och sen blir det snabb promenad med doggisarna. Hoppas bara på uppehåll från regnet. Kan gott bli oväder inatt istället. Så härligt med smatter mot fönstret när man ska sova. 

MAAAAT

Var så hungrig och orkade inte ställa mig och gör nåt avancerat så fick bli kaffe med utgången grädde (who cares, It tastes the same hehe) finn crisp med avokado o min Goa skaldjursröra. MUMS!

2014-11-23

Mazarinkladdkaka

Åh herregud vad god! Det var den faktiskt! Den finns i ett av E-magasinen hos Baka Sockerfritt! Jag fixade hem alla hennes e-magasin. Nr 3 tror jag denna var i. Eftersmaken var väldigt god. Bittermandelsmak och det gillar ju jag så...

Jag har ju länge försökt bli sockerfri och allt detta och helt lätt är det ju inte kan jag säga... jag ÄLSKAR sötsaker!! Om jag kunde så hade jag nog banne mig levt på det. Ja, och lax förståss.


Nu ser ju inte min mkt ut för världen men det är smält choklad jag har ovanpå.. kan även vara en klick vispad god grädde och lite florsocker. Men men... den ska bara ner i min belly nu ändå så haha.

2014-11-17

Tips!

Måste tipsa om denna!

Jag har alltid fått för mig att jag inte är så förtjust i just kronärtskockor... Varför vet jag egentligen inte för jag har aldrig smakat de :-) Eller var det jordärts... jaja... who cares... det är en kocka iaf haha.



Nu är kanske inte denna så nyttig då det både är jästextrakt och potatisflingor och antioxidationsmedel i men va f-n... man äter ju inte så mkt av den ändå och nu ska vi inte vara poliser när vi trappar ner :-)

Men kan varmt rekommendera den. Den passsar jättebra till tacofärs :-) Tycker jag då iaf :-)


2012-06-04

Ändring och förvirrad.

Ja, det får det nog bli. Men vilken ändring då? Är lite förvirrad för tillfället...

Ja, självklart gäller det hur jag ska äta. Faan va trött jag är på detta! Låt mig för fan äta vad jag vill!!!!!

LCHF, Paleo, Dukan Diet, LCHQ, ISO-dieten... men seriöööööst?

Gaaaahhh....

Dagens

Ja, jag äter ju lågkolhydratiskt. Ja, vill jag själv tro iaf... (och ja, jag vet att Majs inte är det, so??) Så detta blev dagens mat. Lax, sallad och tzatziki. Jag var HUNGRIG!

Sen några timmar senare började jag läsa om Paleo diet och såg detta goa recept... chokladbollar med banan som bas. Ja, dom var väl OK men de går inte att mätas med de "vanliga"! 

Bild på färdiga resultatet kommer sen... 

2012-01-11

Äta fiskben??

Väntade i 35 jäkla minuter på den. Nu vill jag inte ha den längre!
Varför?
Det står i innehållsförteckningen bl.a. FISKBEN! Va faaan? Har dom malt ner fiskben i den eller? Jag vill ha FISK - inte BEN!! Blä den åker i soporna! T.o.m. Bella rynkade på näsan... Den bortskämda lilla.... ******** haha.
Åsa? Gizmo vill inte ha räkorna o "firren" månne??

Usch va jag e hungrig!

2012-01-02

Periskopaj

Bakade mig en persikopaj ikväll för att slippa tänka på morgondagens jobb så här efter julledigheten... =) Får se om det hjälper!





-Skickat via iPhone

2011-06-10

Linguine Al Gamberetti

Syrrsn fick hem denna pastarätt från Smartson (eller ja... Man får hem en kupong hehe...) som jag fick och nu tänkte prova. Lite trist bara att det är pasta i... Jag som nu kör på Veggie Low Carb. Jaja, jag testar ändå. Inte varje dag man får hem gratis mat hahaha. Denna innehåller räkor, pasta, sparris och paprika. Allt detta blandat med tomat-, och vitlökssås. Mums!
Återkommer med betyg.

Skickat från Sony Ericsson Xperia arc.

2011-05-21

PRESENTS!!!!

Våra brittiska vänner Matt & Lisa kom hem för några dagar sen från att ha varit både i USA och Hawaii. En vän till de skulle gifta sig. Med sig hade de en present (jag sa att de helt klart hade haft mig i åtanke när de köpte den men Martin envisades med att det också var till honom. Haha.)

I alla fall... det var ett jättefint litet hårt paket. (Paketet är mintgrönt egentligen men ser guldigt ut på bilden, dålig mobil-kamera haha.) Och i det låg... KAKOR!!!! Det avslöjade iofs texten på paketet men who cares? ;-) Jag blev inte mindre glad för det om man säger så hihihi! Tyvärr är kakorna slut nu (jag vet... jag är jäkligt glupsk) men kanske man kan baka egna? Måste kolla om jag kan hitta recept nånstans!

Så TACK Matthew & Lisa för dessa!! De var så goda att jag t.o.m. gömde paketet för Martin LOL.... <3 Men han fick iaf 3 st... eh.... (borde skämmas...)









Nu ska vi träffa ovan nämnda personer i parken för lite picnic-häng :) Ha en bra dag alla!

/♥♡Caroline♡♥

2010-12-05

Jag < 3 pannkaka

Just nu är jag i full färd med att göra hjärtpannkakor :)

Köpte ett sånt litet litet järn (gärn?) på Tiger igår för 20 spänn haha. Dom blir rätt så söta men huuuujamejen sicken tid det tar :) Aja, vi får hoppas att dom blir goda iaf...

PS/ Jag vet att dom är det för jag har tjyvsmakat haha /DS

/♥♡Caroline♡♥

2010-09-16

Bakdags

Jag blev så otroligt sugen på en chokladkaka ikväll så jag ställde mig och bakade en :)


Smeeeeett ;-) MUMS!!


Smaskens den sista slicken... ;-)


Färdigt resultat!! ;-) Hade även lite havssalt ovanpå så det blev en sån goood brytning mellan sött och salt!!

På kvällen efter middagen serverade jag kaffe med kakan samt vispad grädde till med kakaopuder på. Skulle självfallet tagit en bild då men med mitt minne så blev det ju såklart inte :-( Smartass man är då....


/♥♡Caroline♡♥

2010-09-14

Jaha då var man här igen då....

Tänkte gå tillbaka till blogg.se ett tag nu och se hur det känns! Finns egentligen ingen bra blogg så det kvittar vilken man har. Enda anledningen till att jag gick över till blogspot.com var för att man kunde visa videos där utan att behöva ta det via YouTube först... Blogger har nämligen en egen funktion och det tycker jag är skitbra! Blogg.se är så fattig med såna features :-/ MEN... nåt som dock är bra med blogg.se är ju då detta med infogandet av bilder! Jag tar ju (iaf oftast) foton med systemkamera (eller min 8 mp-mobil) och alla som vet hur en sån funkar vet ju att bilderna blir enorma i storlek. I blogspot måste du då hålla på och förminska bilderna i något bildbehandlingsprogram innan du publicerar dom för att de ska passa in i din bloggs storlek. Om du inte vill behöva klicka upp bilden, vilket jag inte vill, så måste du börja f***a runt med HTML och ändra storlek och kopiera länk och bla bla bla... alltså... vem fan pallar det liksom??? (Vet att jag låter fjortis haha.) När jag tänker efter så måste man (eller man BÖR iaf) ändå förminska bilderna även om man vill kunna klicka upp dom i nytt fönster för annars finns det inte en chans i världen att man ska kunna se bilden ordentligt utan att behöva skrolla både upp, ner och till höger och vänster. Bilder från systemkameror har ju som sagt en rätt så stor upplösning :-)

Jahaja, då får vi väl se hur det blir med detta då!



Äpplemuffins med kanel och socker... supergoda!! :-)


/♥♡Caroline♡♥

2010-05-21

Regn och bullbak

Syrran skickade MMS idag. Hon är ute och passar mammas och pappas hus nu när dom är bortresta och det hade tydligen regnat där haha. Det kan man lugnt säga ;-)


Mammas och pappas trädgård på framsidan...

Så hon stannade inne och bakade istället... det kan man oxå göra!!! Mumsiga dom ser ut!



Nu ska jag ut med idioterna :-)

Tjing tjong!

/♥♡Caroline♡♥

2010-05-07

Proteinbars

Jag är inne i en Proteinbar-period just nu. Köpte för ett tag sen en sådan av märket... ja, det var nåt med Swe... den är blå-gul iaf... Dahlblads kanske?? Det var smaken banan-choklad... var ute på stan och hade inte ätit frukost (a big no-no) och ville inte köpa nån frukost ute så jag tänkte... jag kan väl köpa en sån där proteinbar så jag stillar hungern åtminstone. Sagt och gjort.. jag virvlade in på Life på Mobilia och köpte en sån. 20 kr. Men den va inte särskilt god. Eller jo det var den kanske men... det känns konstigt att äta sådana.. käns... konstgjort hehe. Sen när jag läste innehållsförteckningen blev jag rent förskräckt och tänkte ska detta verkligen vara nåt man stoppar i sig för hälsans skull?? Så tänkte jag (som jag alltid gör med allt jag ser ute) att detta måste jag ju bara kunna göra själv! Och visst kunde jag det :-) Så fort jag kom hem började letandet på nätet och jäklar vad många videos det finss på Youtube om hur man gör sådana. Superbra!!! I alla fall... dessa nedan hittade jag här inne http://www.thecheapgourmand.com/snacks-fika/hemmagjorda-proteinbars/.

SÅ GOOOODAAAAAA!!!! Har ätit en nu till kaffet och jag var så lycklig när jag gjort dom och visste att om en timme eller två får jag ta en sån här! MUMS!!!

I originalreceptet ska man ha proteinpulver med chokladsmak men det hade vi inte hemma så det fick bli vanilj istället. Gick precis lika bra. Adderade även en halv msk med kakaopulver och sen följde jag receptet som det stod. Klockrent!! Om denna var himmelsk... hur ska den då inte smaka med CHOKLAD? :-)






2010-03-23

Bakkväll

Igår hade jag bakkväll kan man säga. Fick ett ryck vid 20:30-tiden att jag ville baka så jag slängde snabbt ihop en deg som visade sig bli på tok för stor... (som ni ser nedan haha) men mkt gott blev det av den. 12 vetelängder (blev 6 stora som jag halverade) och 8 bullar :-) 6 st med kanelsmak och 6 st. med vanilj. Mums! Gav bort till mamma och syster och morbor och 3 behöll jag själv.




Snygga kransar gör jag ju dock inte =(


Men goda blev dom :-)




/
♥♡Caroline♡♥

2010-03-03

Kladdkakemuffins

Trots att jag inte mår sådär jättebra och att jag har ytterligare ett prov (ganska stort denna gången) att förbereda mig inför tills nu på tordag så kunde jag inte låta bli att baka dessa goooooooa muffins nu ikväll. Jag var SÅ sugen!! :-)


Mars in i ugnen... (här vette fasen vart jag hade fokus.)


Färdiga att stoppas i munnen.... (och det gjorde jag oxå hihi)


/Caroline

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...