2007-05-07

Bilder + recept på god röra

Jag ska snart stämpla ut för dagen och sussa... stämplar väl in vid 9-tiden imorrn kan jag tänka :)

Här bjuder jag på lite foton så länge :)

Här är Cheesecaken jag gjorde t.ex.

Klicka f�r att st�nga bilden

image294 

I lördags var vi ju på väg till Sjöbo för att kolla på hus. Checka in den gröna fejan till vänster haha. Scary... och sen stjärnan?? E det nån som fattar?? Jag gör det inte...

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Detta är huset vi var och kollade på i Bjärsjölagård, Sjöbo. Vill ni ta en närmare titt så gå in här. Synd att det ligger så långt borta men det var verkligen fint!

Senare samma kväll tog jag bussen till Åsa och ungarna... Hon var barnvakt. Hade inte tänkt åka dit egentligen men dom tjatade hehe. Hade ju faktiskt lovat vara med på picnicken som jag inte kunde komma på så jag åkte hem till dom istället. Här e lite bilder från det...

Klicka f�r att st�nga bilden
Adam ser uttråkad ut :P
Klicka f�r att st�nga bilden
Josefine gillade pizza. Japp dom åt pizza (jag med en liten slice.)

Klicka f�r att st�nga bilden
Emil han gillade oxå pizzan.

Klicka f�r att st�nga bilden
Botten upp skitunge... Adam halsar innehållet haha. Det börjas tidigt... ;)

Klicka f�r att st�nga bilden
Hej hej...

Klicka f�r att st�nga bilden
Storebror och lillebror :P

Klicka f�r att st�nga bilden
Åsa fick sätta sig emellan dom för dom tjivade och hade sig och höll låda så inte ens armén var i närheten...

Klicka f�r att st�nga bilden
Ja, jag får väl oxå vara med på ett hörn då... ser ut som en moralkärring här... nåt med handen och det fåniga leendet hahaha.

SÖNDAGEN DEN 6/5

Klicka f�r att st�nga bilden
Martin försöker roa mig med salta pinnar...hihi.. *älskling*

Klicka f�r att st�nga bilden
Ser jag road ut? :)

Idag åt vi kotlett till middag med potatissallad, bakade rotfrukter och så åt jag en sojakorv till med. Sen gjorde jag nån konstig röra som blev skitgod! Recept på den kommer nedan i slutet av inlägget... så här såg den ut iaf...

Klicka f�r att st�nga bilden
Och nej det är inte Guacamole...

Efter det var det dags för mitt bad... och idag bestämde jag mig för att prova en av dom där ansiktsmaskerna jag köpte för ett tag sen... så här såg jag ut. (Inte klok haha)

Klicka f�r att st�nga bilden
Klicka f�r att st�nga bilden
Klicka f�r att st�nga bilden

Visst blev ni rädda? :lol:

Här kommer receptet på den lilla "röran":

Carros gröna röra

1 burk vita bönor (tror det står Canellini eller nåt på bruken)
1 avokado
några salladslökar (går även bra med både vanlig gul eller röd lök)
1 vitlöksklyfta (valfritt)
2 msk sesamfrön
örtsalt efter behag
lite olivolja och ev. lite vatten

Kör detta i mixern eller matberedare. Jag körde min i beredaren men det går nog lika bra med både stavmixer eller vanlig "milkshakemixer". Den var jättegod och den kan man ha som tillbehör till både grillad kyckling, fisk eller då kotlett som idag. Man kan även ha det som dippa till grönsaksstavar! Mums!

Goodnight!! Och TACK alla ni som kommenterar!! Det är så otroligt kul att läsa vad ni skriver! :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...