2007-05-01

Har jag blivit visare?

Ja, idag är det 1 Maj. Tiden den går fort! Alldeles FÖR fort tycker jag! Jag skulle varit smal och vältränad nu. Hmm... men sanningen att säga så bryr jag mig inte så mkt längre. Fick den känslan innan. Det är bara när man ska ut med "tjejerna" (har jag såna haha?) eller gå på fest och så som jag kan blir lite nedstämd och förbannad. Eller frustrerad är nog mer passande ord. Frustrerad över att jag inte tagit tag i saken innan. Men.. det är ju bättre sent än aldrig sägs det ju så...

Jag har börjat läsa Suss kom-i-form-blogg på senare tid och har fått en jäkla massa tips och idéer och känner mig inspirerad till ett bättre leverne. Frågan är nu hur jag ska kunna lura med mig Martin in i det levernet? Idag åt jag min sedvanliga frukost haha (dock lite väl sent.) Rågi med Bregott, skinka och avokado med Himalayasalt och citron och en mugg med kokt vatten och citron och Acaciahonung i. Dock så blev det bara ½ avokado idag. GOOOOTT!!! I LOVE! Har verkligen fastnat för detta och det är ju bara bra. Självklart hade det inte skadat med lite variation men... så länge jag inte fastnat för nåt onyttigt direkt på morgon så är väl alles gut?? ;-)

Jag gick ju på prommis med Majsan igår som ni vet och vi gick en runda som jag aldrig gått förr. Ja, hade jag varit själv hade jag förmodligen aldrig ens tänkt tanken på att gå så långt men igår så... och jag funderar på att ta den "rundan" fler gånger! :) Den tog väl en sisådär 1 tim och 20 min? Eller var det bara för att jag stannade och fotade ankorna? Haha... Och sen gick vi kanske inte så fort som vi borde ha gjort heller... jag vet inte... men iaf tillräckligt fort för att mina vader och skenben skulle känna av det idag iaf hehe. Nyttigt! Vi gick längs Limhamnsfältet (Limhamnsvägen) förbi Potatisåkern ner mot Turning Torso sen vände vi till höger mot Fridhemstorget (förbi Pers Krog) och sen mot Erikslust förbi Malmborgs och det där... sen gick jag hela Linnégatan hem, svängde höger in på Geijersgatan tills jag kom hem till mig på Älggatan :) Det var en "liten runda" det ja hehe. Jag fick nog iaf bränt dom två pizzaslizerna jag åt innan :)

Men... det jag har kommit fram till (smart av mig va?) är att det finns INGA som helst genvägar till en bättre form!! Det är bara att äta RÄTT och i lagom mängder och att röra MKT på sig. Vill man ha nåt gott så får man röra sig mer! Eller har jag fel?

Nu måste jag gå och bädda sängen och göra mig klar IFALL ATT Josefine får gå på stan idag :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...