2007-05-30

Jag e så fundersam nu så....

Undersökningen idag gick bra. Var där redan 8:00 så jag passade på att kolla in alla diplom som läkaren hade fått för vissa grejer. Det lugnade mig lite för jag var SÅ nervös. Nu i efterhand förstår jag att jag inte hade behövt vara det. Men det är ju inte lätt att veta innan...

Efter ett tag kom syster och visade in mig till ett rum där hon uppmanade mig att ta av byxor och trosor och ta en filt om mig och lägga mig på britsen så skulle läkaren snart komma in och prata lite. Så efter en stund kom han in och ställde några frågor som jag fick svara på och berättade då att jag skulle få ett lugnande medel som skulle få både mig och tarmen att slappna av haha. Sen gick han ut igen och in kom hon och gav mig en spruta med detta lugnande... eller det var faktiskt 3 olika "mediciner" hon sprutade in i venen i armvecket så sa hon att jag snart skulle känna mig lite snurrig osv. Så gick hon ut ur rummet så jag skulle hinna "dåsa till" lite granna som hon sa. Och mkt riktigt! Blev TOTALT snurrig i skallen och fick helt plötsligt för mig att jag skulle skicka ett SMS. På ett sjukhus lixom??? Och mobilen låg i stolen en bit bort så jag försökte kravla mig upp från britsen och klarade det faktiskt men så fort jag kom ner på benen så kändes dom som både bly och spaghetti samtidigt. Och jävlar vad jag vinglade då. Höll nästan på att trilla bakåt på instrumentbrädan men fick tag i ena kanten av britsen och när jag nästan vart framme till väskan kom sköterskan in och sa "Men vad gör du uppe? Du ska ju ligga ner!" Och så försökte jag sluddra nåt till svar medans hon ledde mig bort till britsen igeh haha. Men MY GOD DAMN vad snurrig jag blev. Och det var så jävla härligt hahaha. Det var väl morfin i kan jag tänka mig för jag blev snurrig, lycklig, fjantig, sömnig - ja, allt på en gång! Och TUNG i kroppen blev jag med! Ja herrejösses!! Trodde inte jag skulle klara att vända på mig när syster bad mig vända mig till ryggläge... haha. Sen kom läkaren in så var det slut på det roliga...hehe.

Iaf, det jag skulle komma till är att det var inget fel alls på tarmen. Den såg så frisk och kry ut så... :schock:

Hmmm undrar jag då. För detta gjorde mig bara ännu mer förvirrad och nu undrar jag om det kan vara nåt annat fel i nån annan tarm eller om han undersökte ordentligt. För NÅT fel är det ju!! Ska iaf ringa min husläkare imorgon som skickade denna remissen och be han skicka mig till en dietist. För efter undersökningen sa läkaren att jag kunde äta och dricka som vanligt. Jaha, vaddå vanligt frågade jag... vad jag än äter så blir det ju bara problem sen... så jag frågade om inte han hade möjlighet att skicka mig till en dietist men det fick inte han utan det är tydligen ens egen läkare som ska det så det är det första jag ska ta tag i imorgon!

Nu e jag så otroligt trött så jag msåte lägga mig ett tag...

Positivt ju att tarmen iaf var OK. Då vet jag ju lixom DET iaf....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...