2009-04-19

2009-04-12 - Påskdagen

Det var denna dagen då vi fick "oväntat besök" om man säger så. E ju tur att man använder sig av Gevalia då *muhahahaha* Så rolig jag var nu då!! ;P

Vi säger att det var tidigt på morgonen bara för att göra det hela ännu mer irriterande. Jag och Martin sover gott (eller inte jag faktiskt - jag drömde om massmördare men det kan jag berätta om senare för det var ganska komiskt hehe) och HELT plötsligt ringer dörrklockan. Min första tanke var "Öppna inte" medan Martin sa "Va faaaaaan, vem faan ringer på så här dags?!" Jo det var ju familjen Persson såklart haha. Först kom en vanlig ringning, sen en till + några små bankningar (det var Adam som knackade) och sen kom den längsta ringningen jag hört i hela mitt liv och det var förståss Niklas som stod för den! Mitt i allt detta har jag yrat efter min morgonrock som hängde rakt framför mig så jag på med den och öppnar och hör Linda utbrista med sin alldeles underbart irriterande och förvånade röst:

"-Hej! Vad gör ni?
(Här ser hon nog att jag är alldeles yrvaken och utbrister som bara HON kan:)
"- Du menar inte att ni låg och sov NUUUU?!"
(Och så öppnar Niklas upp sin söta mun och ur den ljuder hans ljuva stämma:) (ni hör ironin va??)
"-Ah va faaan e ni för enna?! Opp å hoppa nu för heeeelvete... för faaan vi e hungriga!!"

Dom hade köpt med sig frukost till oss. Juicer, bröd och ost och så morgontidningen såklart haha... Aja, SÅ fräcka är dom inte att dom kommer så och förväntar sig frulle gratis. (Det hade dom iofs fått ändå men så gör dom inte.)

Så, ja det var bara att gilla läget och gå upp. Jiiiiisas sicken start på dagen... =/ Det första Adam gjorde var att springa in i sovrummet och hoppa upp i sängen till Martin och säga Vakna nuuuu!! Behöver jag nämna om Martin var glad? Bakfylla och ungar går inte riktigt ihop för Martin hahaha. Men han gonade sig sen =) Och var Niklas fick ifrån att dom var hungriga vette fan för dom skulle inte ha nån frukost. Det hade dom redan ätit haha. Men Linda åt ju såklart ändå bara för det var gott! Det gör hon ju jämt =) Ja, och ungarna åt oxå vars en macka.

Josefine hade bestämt sig för att ta med sig Bella ner till agility på Bo01 men se det fick hon ändra på för jag hade redan bestämt dagen innan att jag skulle till mamma och pappa i Munkarp. Åsa var där med Gizmo för att hjälpa pappa skriva fakturor så jag tänkte att dom två skulle få leka. Hon blev ju besviken men den har nog lagt sig nu då hon oxå har fått sig en liten Jack Russell valp nu =) Bilder på den kommer i ett annat inlägg!

Här nedan följer bilder från denna dagen.


Åsa MMS:ade mig denna bilden... Gizmo hade lagt sin (lilla?) tass över hennes huvud haha.

   
Igor tyckte nog inte heller om att bli väckt så abrupt haha av denne man och ett skrikit barn =) Eller vad tror du Sofie?

  
Bella var så duktig på tåget dit. Hon mös med en liten bebis som kom på senare men det har jag ingen bild på tyvärr.
När vi var inne på Domus kom det en bil som det var lite fel på.... ser ni vilket här?? =)

  
Jag i mammas och pappas säng som man kan hissa upp ryggen, fötterna osv. Pappa var mallig över den haha.
Bella och Igor (skrev Igor först, skyller på trötthet för jag såg sen att jag gjort det på en del andra ställen hehe) Gizmo busar. Vad annars liksom?? =)

    
Åsa hade bakat hallon-, och björnbärspaj som vi skulle ha efter maten. Och pappa han var snabb han.... "ro hit pajen!" typ.... Bild 4 är mammas tallrik och det ser man för det är bara typ täckt av grädde och vaniljsås haha. Den andra är min =) Man måste ju hålla igen.... eeehehehehe... Ehhh not.... =)

  

Efter maten gick vi ut med hundarna och busade lite till. (Som om dom inte hade gjort det enough liksom?) Tog även bild på den fina kvällssolen. Gizmo ääääälskar att vara ute på landet. Han älskar åkrar av nån konstig anledning. Har superroliga filmer på honom när han jagar flugor som poppar upp ur jorden hahaha. Sen vid 20-tiden så bar det av hemåt men först stannade vi till hos Camilla som hade gjort i ordning kaffe och kakor *yummie* Bella och Gizmo fick leka lite till men Gizmo var mest intresserad av sin sopkvast. Kolla blicken och tassen på honom som "typ" säger "Rör denna och det blir det sista du gör!" Hahahaha. Tror inte Bella brydde sig =) Han är bara ett småglin för henne ändå. Men vänta bara tills han blir fullvuxen =) Kan säga att Gizmo somnade som en stock på väg hem.

Nu ska jag bada!! Fryser som FAAN! Tänkte blogga mer sen men får se hur jag gör hehe.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...