2009-04-24

Irriterad!!!!!!!!!

Jag kan ju börja med att tala om att jag är riktigt jävla irriterad just nu. Vad fan var vitsen med att skaffa en tvåa?? Ska jag behöva lägga mig bara för att min sambo vill gå och lägga sig?? I helvete heller! Och bara för det så lägger han sig i soffan. Som en slags protest! Jag sa till honom att JAG kan lägga mig i soffan - inga problem - men nä då... där skulle han lägga sig! Visst har han rätt i att jag oxå behöver sova på rätt sida av dygnet men... jag är ju inte trött! Och vad är då bättre sömnmedel än att sitta och slösurfa vid datorn. Kolla på TV är inte ens att överväga.

Nä, vi kunde lika gärna bott kvar i ettan på Blekingsborg. Men togs det minsjäl ingen som helst hänsyn till mig som fick ligga på soffan och som skulle upp mkt tidigare än han själv. Samma sak som när jag jobbade helger på torpet. Inte fan krävde jag att han skulle lägga sig när jag lade mig bara för att jag skulle upp 5:30 när jag jobbade 7-21 eller 6:30 när jag jobbade 8-19. Men det är ju bara jag.... Och då ska oxå tilläggas att han spelade dataspel med onlinekompisar och dom pratade via headset.... Och dom var INTE tystlåtna av sig... Nä, börjar bli riktigt trött på detta. Han påstår att han vaknar när jag kommer in och ska lägga mig men bara det att det har hänt många ggr att jag kommit in ett tag efter honom och inte en enda gång har han vaknat... han har SNARKAT som en gris. Jag menar.... om han inte ens vaknar när jag går på humlejakt med tidning i högsta hugg och slår på ruta och fönsterbräda och allt och utropar ord som:
 
"HA! där fick jag dig allt" i ganska så hög ton...(bara för jag tog mod till mig och daskade till den.) Då tror jag knappast att han vaknar av att jag kommer in och lägger mig lite senare än han själv.

MEN... dom FÅ gånger han har vaknat... (kan räkna dom på en hand under dom 3 åren vi bott här) då har det varit tack vare den fule ryssen Igor som morrar och kaxar sig så fort det är nåt. Hade bara han hållt sin lille käft så hade Martin aldrig vaknat!

Usch märks det att jag inte är på så bra humör nu?? Ska tillägga att jag är förpassad till soffan nu oxå BARA för att jag ska få vara uppe och blogga och surfa lite innan jag går och lägger mig. Som om jag behöver hans jävla tillstånd!!!! Nä, jag sa till han tidigare att va faaaan skaffade vi en tvåa för?? Ja, det visste inte han heller. Visst var det luftigare men det var väl i princip allt tyckte han. Jäkla fubbick! Vi kan lika gärna se oss om efter en etta istället som det är nu kontrade jag med. Då sa han ingenting. Inte för att surfning är så jävla viktigt men det enda han gör när han kommer hem från sitt jobb är att ge mig en frukt (har blivit en ganska så gullig tradition som jag uppskattar väldigt mkt hehe) sen ger man mig (oftast) en puss. Frågar om det finns kaffe, sen sätter han sig vid datorn och kollar mail och sina aktier. That's pretty much it! Sen står jag med mat och allt annat så min surfningstid minskar ju märkbart och man kan säga att min egentid är NU! Vid denna sena tidpunkt. Jaja jag vet att jag inte jobbar just nu men på dagarna är man ju inte hemma. Visst det är mitt eget val men jag sitter ju hellre framför datorn på kvällen än på dagen när det är finfint väder ute + att min läkare sa att jag borde vara ute så mkt så möjligt för att få så mkt D-vitamin som möjligt. Få så mkt dagsljus som möjligt så därför blir det oftast på kvällen jag kan sitta här.

Nu har jag gnällt klart. (Tror jag iaf...) Blir så JÄVLA frustrerad!!!

Jaja, jag får väl lika gärna gå och lägga mig då... rätt som det är kommer han väl utrusande ur sovrummet och utbrister:

"Va faan... Har du inte gått och lagt dig än?!?!?!"

*suck*

Jävla karlar!!! *morr*

Godnatt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...