2009-04-15

Vette fan...

... Om det är mkt bättre idag! Sitter här nu och dricker kaffe med täppt näsa. Ja, det blir nog ett besök på apoteket idag.

Ska med Bella, Åsa och Gischmoooooo ner till hundrastplatsen och busa och interagera våra hundar med andra så dom får lära sig hur man uppför sig haha. Gizmo har inga problem med det då han är valp men Bella däremot... hon är en primadonna av hög rang som inte riktigt vill beblanda sig med "dom dära andra" utan vill helst bara fokusera på sin boll och matte. Så därför tänker inte matte (jag) ta med mig nån boll idag. Eller jo, det ska jag men den får hon inte se att jag lägger ner samt att jag inte tänker ta upp och visa den förrän hon har lekt lite med dom andra vovvarna.

Vädret idag vette katten hur det är. Soligt och fint är det ju men det verkar jäkligt blåsigt. Man kanske inte kan komma undan med bara top och kofta idag. Får nog ta nåt tjockare på mig. Lite oömma kläder som alla dagisbarn har när dom ska till skogen så man kan smutsa ner dom hahaha.

Gjorde en god gryta till Gizmo igår oxå med morötter, ärtor och lite andra grönsaker med lite potatis, kalkon och kyckling samt liiiiite sås för geggighetens skull. Gav Bella lite för att se om hon gillade det men som jag skrev ovan så är hon ju primadonna så hon bara luktade, snörpte på näsan och sen gick därifrån. Otacksamma lilla "/&E#("¤... men vi får se... börjar Gizmo äta av det så gör hon nog det oxå. För det som andra har ska hon oxå ha fastän hon egentligen inte alls vill ha det. Jag kan ge henne en korvabit här hemma och säga "sitt" och "varsegod". Men när hon då får ta det så kan man verkligen se på henne att hon tänker att "näää det här var inte vad jag väntade mig" och så vänder hon på klacken och går. Okej, säger jag, vill inte du ha det så får väl Igor det då och så fort hon märker att jag börjar gå mot honom så är hon där och ska klämma det. BARA för att inte han ska få det... hahahaha.

Men vad säger du Åsa? Har man haft Catrin som ägare i nästan 5 år så är det inte konstigt man är som Bella =/

Nä nu ska jag fixa kaffe och vatten och sånt och sen bege mig.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...