2009-06-04

Oops...

Faan vilken koll jag visar att jag har i mitt förra inlägg då! Jag har ju visst uppat! Rätt så rejält oxå! Eller? =) Okej man kan alltid bättre men hey... even the sun has it's stains.

Nu svamlar jag bara... märker jag...

Jag skrev ju i ett inlägg längre ner om Oopsiebröden... det är ett lågkolhydrats"bröd". Endast 1 g kolhydrat/bröd eller t.o.m. mindre än så. Och se på fan... det fick banne mig nästan riktig brödkaraktär =) Kändes som om man åt ett riktigt luftigt bröd faktiskt... och variationerna är många! Man kan ha brödet som just - bröd, pizza, rulltårta, tårta etc. Bara variera med kryddor och sötma! Konsistensen är som jag skrev lätt och luftigt och självklart så kan det naturligtvis inte mäta sig med riktigt bröd men det är som Åse på 56kilo.se skrev "ett trevligt substitut!"

Här kommer receptet:

Oopsies 6 stycken (<1)

3 stora ägg
85 g philadelphiaost
nypa salt

Så här gör du:
Separera gulorna från vitorna. Vispa äggvitorna hårt med en nypa salt. Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med 85 g philadelphiaost (original.)Vänd ner äggsmeten försiktigt i vitorna . Klicka ut på bakplåtspapper och grädda i 150 grader ca 30 minuter.

När jag gjorde dessa så fick jag ca 14 st. Men när jag sen berättade det för Åse (där jag hittade receptet från början) så sa hon att det var omöjligt hehe. Tydligen så ska dom bli lika stora som Polarkakor.. ni vet dom där runda bröden... och då ska det bli sex stycken. Så nu vet ni det! Gör dom inte så små som jag gjorde =)

Smaklig måltid!! Eller fikastund... eller whatever =)

Natti fnatti!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...