2009-06-25

Här kommer 24 juni 2009

2009-06-24


Denna dagen var det tvättedag så jag åt fläskpannkakan jag nämnde i föregående inlägg till frukost samt kaffe med grädde och lite honung. Smaskens!

DSC00149

Sen till middag gjorde jag köttfärsröra och hade vitkål till det som ersättning för spaghetti. SÅ GOTT!! :P


DSC00150 DSC00153

Gjorde även en efterrätt oxå denna dag. Varför vet jag inte. Tyckte bara den verkade så enkel. Jag hittade den i Coop Mat, ni vet dom där receptbroschyrerna som hänger lite varstans där inne i affärerna. Jag är en sån som MÅSTE ta sådana haha.

DSC00156
Blev inte så snyggt men jag är inte så bra på sånt heller så :P

Mocca Semifreddo 1,35 g kolh. per portion/glas.


Här kommer receptet.

3 ägg
1 vaniljstång (jag tog 1 tsk vaniljpulver)
1,5 dl socker (jag tog ca 1 kork ersättning av flytande Suketter)
4 dl vispgrädde
½ dl espresso eller vanligt starkt bryggkaffe


Dela gulor och vitor. Vispa vitorna hårt i en skål. Grädden i en andra. Vispa ihop gulor med sockerersättning, vaniljpulver i en tredje tills det blir lite ljusare. Tillsätt sen kaffet i äggulesmeten och rör runt. Tillsätt sen grädden och sist äggvitan. Ungefär som när man gör frusen cheececake Flört häll över i portionsglas som tål att frysas. Ställ in i frysen ca 1½ timme övertäckta med plastfolie. Sen kan man garnera med björnbär om man vill. Eller vilka bär som helst egentligen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...