2009-06-08

I'm återuppstånden

Eller nä jag har levat hela tiden :) Men jag bloggar på en annan blogg till vardags som är skyddad.  Här kommer jag bara att skriva om det som rör LCHF.  Lägga upp recept och dela med mig av erfarenheter och mina tankar kring detta.

Jag har ju sen den 22 maj 2009 ätit efter Low Carb High Fat-"metoden". Även om jag inte direkt ser detta som nån slags metod så kommer jag nog ända benämna den som just det fastän jag menar "mitt sätt att äta" :)

Började en fredag. Jag började på 82 kg exakt. (Fast dagen innan, på torsdagen, vägde jag 83,6 kg när jag vägde mig hehe.) 5 dagar senare. Onsdag den 27 maj hade jag gått ner nästan 2 kg. Vågen stod då på 80,2 kg. På fredagen (som f.ö. är min vägdag) vägde jag 80,8 kg. Det är en minskning på 1,2 kg totalt. Varför gick jag nu upp 600 gram då? Jo, antagligen för att jag blev för kaxig på onsdagen över att jag gått ner så mkt på bara 5 dagar så jag började småäta lite kolisar emellanåt för jag trodde att jag ändå skulle gå ner iomed att jag förmodligen inte åt så många kolhydrater ändå. Och inte gjorde det saken bättre av att jag fick hem mina lådor med kakor jag beställt för längesen från gudsonens fotbollslag till förmån för deras lägerresa hahaha. Jag åt och åt och åt och trodde att det var luuuugnt. Jag skulle allt gå ner ändå! Men tji fick jag! När jag vägde mig nästa fredag fick jag en smärre chock. Jag vägde 81,8. 200 gram från startvikten. Nä, minsjäl tänkte jag. Detta går banne mig inte! Så nu är det, för mig iaf, noll tolerans på kolhydrater öht. Ingen potatis, inget ris, ingen pasta och inget bröd. Fast..... bröd äter jag ju. Lågkolhydratsbröd UTAN mjöl. Det ni! 1-2 gram kolhydrat/skiva! Hoppas bara det är gott hehe.

Nä, nu ska jag nog provsmaka mitt bröd. Har slicat upp det i min skärmaskin så det blev finfina skivor. 2 cm ställde jag in den på.

Är den god lägger jag upp receptet :)
Är det inte gott lägger jag nog upp det ändå ifall nån känner för att modifiera det :P

Tjing så länge! :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...