2009-06-11

Sömnlös natt

Ja inatt har jag inte kunnat sova särskilt bra. Somnade väl runt 4:00 och gick upp 7:00. Kunde inte sova dels för att sambon snarkade som bara den och dels för att jag längtade alldeles för mkt efter frukosten jag åt för en timme sen. Idag blev det En avokado med citronstänk på samt lite salt, 3 stekta äggvitor i bra med smör (typ äggröra fast utan gula.) Sen kokte jag två ägg hårt och åt bara vitan (jag kan verkligen inte med att äta gulan så den åt hundarna med glädje :lol:) Sen igår så gjorde jag en röra på creme fraiche, majonäs, 2 burkar makrill (hällde ut tomatsåsen lite grand) några msk tonfisk i olja, salt, peppar och massa dill. Hade nog i några flingor salt oxå :) SÅ GOTT!! Och nu är jag SÅ mätt och belåten! Men inte på nåt dåligt sätt utan det känns mkt mkt bra!

DSC05750

Idag är det skolavslutning för två av mina syskonbarn. Så jag, min mor och äldsta syster ska dit och jag ska filma hela grejen :) Hoppas batteriet räcker bara. Tänk, jag vet inte hur längesen det var jag var på en avslutning. Ska bli kul att höra "Du blomstertid nu kommer...." Särskilt då Josefine är med i kören :D

Vågen visade på -0,2 kg i morse. Nu är alltså nya vikten 79,3 :D Jag vet att jag har sagt att jag inte ska väga mig var dag men jag gör det denna månaden jag sa att jag skulle hålla på bar för att se hur mkt jag går ner i snitt per dag. Den 20 juni (eller till Midsommar) skulle jag ju väga 78 kg och jag tror och hoppas jag klarar det! Håll tummarna för mig så är ni jättegulliga! :) Sen efter midsommar så ska jag INTE väga mig varje dag. Men det är minsjälv svårt att låt bli!

Nä, nu får jag ta och göra mig i ordning här. Blir hämtad om 45 minuter!

Ha en bra dag! Ser inte ut att bli så fint väder idag men jag tänker ändå klä mig vitt och somrigt! :)

*puss*

1 kommentar:

Helena sa...

Här är en till som har HIMLA svårt att inte väga sig varje dag, jag väger mig tom två gånger om dagen på det viset har jag lite koll på kvällen om jag kommer vara besviken på morgonen :D

TACK så jättemycket för din gulliga kommentar!! Den värmde jättemycket :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...