2007-07-16

Alltså ibland undrar man ta mig fan.....

.....vad den svenska vården är för nåt!!! Jo, ett STORT JÄVLA SKÄMT!!!

Ni som följt min blogg vet ju att jag har haft problem med min mage osv. Och nu för 2 veckor sen ungefär så var jag iväg - EN GÅNG TILL och bad om ett födoämnesallergitest!! Sagt och gjort. Hon stack mig i armen och ett fult blåmärke blev det och jag frågade att kommer dom nu att se vilka LIVSMEDEL jag är allergisk mot! JA fick jag som svar!! Så nu idag fick jag hemskickat resultatet efter att ha bett dom i fredags att göra det (nåt dom kan göra rätt iaf) och så står det att jag blivit testad för LUFTVÄGSALLERGI!!!!! What the F**K?!?!?!?! Det bad jag FAN inte om!!
Som ni kan se här nedan så står det "Phadiatop". Så jag sökte på det och fick då upp förklaringen här. Lixom va fan! Blev så jävla arg!! Ber man om ett FÖDOÄMNESALLERGITEST så ska man fan inte få ett för luftvägarna! Jag minns att jag blev lite ställd när jag ringde i fredags för att höra om provsvaret hade kommit och hon säger i andra änden av luren att hon inte kunde se nåt speciellt förutom att jag reagerade mot katt och hund! Jag bara tänkte "Va?! Katt och hund? Men det var ju livsmedel dom skulle kolla?!" Nu i efterhand tänker man att man skulle sagt då att jag äter inte katt o hund! Nä... får ringa dit igen så får dom faktiskt ta om det gratis!  Sånt här gör mig så jävla arg när dom inte kan göra VAD MAN BER OM!!

Eller är det nåt jag missat eller inte fattar????

(Det lustiga är att det står att jag har klass 2 på hund och katt men inget mot häst som jag oxå är allergisk mot! Vi har hund och jag känner inte ett skit mot honom men häst blir jag rent röd i ögonen av om jag nuddar dom efter att ha klappat en häst. MKT konstigt!!)

image857

image858

Nä nu blir det åka och kolla på lgh i Lund =) Seeya =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...