2007-07-11

Har bakat...

...en jordgubbspaj! Och den blev SÅÅÅ god!!!! Ja jisses säger jag bara!!! Jag gjorde precis som jag brukar med Ananaspajen men istället för ananas hade jag i jordgubbar istället som jag krossade lite halvt om halvt. Gjorde ju inget att det blev lite hela bitar kvar! Bara gott ju! Dock så kunde jag nog haft mer jordgubbar i (eller inte för nu när jag tänker efter så är det nog för att jag inte lät jordisarna rinna av som krämen blev lite väl vattnig) för krämen blev lite smått vattnig och inte alls så fast som det blir med ananas i. Men men... den får stå i kylen över natten så stelnar den till imorgon! =) Men jag har såklart redan provsmakat krämen och den blev ABSOLUTELY DELICIOUS!!! Jag tycker personligen att färgen ser lite sådär artificiell ut men... det är den inte serrni utan det är jordgubbarna som gör det hehe! Sen... (som om inte detta vore nog) så hade jag ju såklart ingen vetemjöl hemma utan fick ta siktad fullkornsdinkelmjöl.... därav att kanterna e så mörka så vi får väl se hur degen smakar imorrn då. Hade i lite extra socker ifall att den skulle smaka lite för mkt åt matpajshållet =)

Before...


and after...



Förresten så gjorde jag en annorlunda sås idag som jag hittade på Salt & Peppar. En gyllene pastasås som det nog hette med morötter i. Skulle även vara timjan i men det hoppar jag nog nästa gång för jag tycker nästan att det blev lite mkt ärtsoppa över det hela! Så här såg den ut:


Och här är middagen. Kycklingfilé med pasta och sås och sallad.


Och all jä-a disk efter allt skit!! *morr* (Ja, jag vet... jag är inte så ordningsam av mig...)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...