2007-07-11

I väntan på...

...MKB sitter jag här och fiser.... ja inte bokstavligt då men... vad annars kan man säga! Bäddat och allt är det redan. Sen ska det bli regn VILKEN minut som helst för sicket konstigt ljus det blev nu då helt plötsligt! Och himlen den är jätteblågrå! Himlen ska nog gråta snart! Eller som Martin sa att en lekkompis till han på dagis sa "Änglarna gråter!" hehe så sött! Han sa att hon blev retad för det sen. Så dumma barn kan vara va?!?!

Ja, då får vi väl se vad som blir gjort idag då! Ingenting om du frågar mig! Ska bli kul att se om han ens har verktygsväskan med sig! Det är då fem saker på dass  som ska göras, tre i köket för kylen ska dom ju kolla oxå! Jag vill ju självklart ha en helt ny kyl och frys för kylen rinner HELA tiden och frysen frostar igen efter en vecka!

So... we'll see...



Jahapp då har han alltså varit här...

Han gjorde vid hela toaletten. Ok inte hela men... Bytte packning i kranen. Silikonade hålet i väggen och uppmanade mig sen att skruva fast den lite senare för om han gjorde det nu så skulle det inte hålla.... (???) ja, fråga inte mig. Jag kan inte sånt! Iaf så sa jag att nej, jag kommer inte göra det. Det får min sambo göra. Då skrattade han bara! "Kvinnor..." tänkte han nog... Iaf... han fixade även lampan där inne oxå. Det  var inget elbrott utan det var bara några skruvar som vanligtvis håller upp lampan som hade trillat ur lite. Så dom skruvade han fast igen och på köpet hade han sönder ena lysröret så han fick springa och hämta ett nytt! Ja, för när han kom så hade han bara silikonsprutan med sig till pluggen vid diskehon.... VARFÖR INTE ha med sig hela verktygslådan så man slipper springa iväg och hämta en massa hit och dit??  Kylen och frysen skulle han sätta en reparatör på. (Varför inte ha fixat en sån till idag???) För han kunde inte så mkt om det så det var nog bäst så. Så han fick både min och Martins mobilnummer så skulle det ringa en och boka tid med oss. Vi har (läs: Martin) semester nästa vecka och vi vill verkligen inte sitta hemma under den och vänta på att en jäkla reparatör ska ringa och kolla vår kyl och frys! Dålig service egentligen! Men men... han idag var väldigt hjälpsam och han åtgärdade allt jag bad om så han ska jag inte skylla nåt på iaf! Och hör och häpna!!! Han kom minsjälv I TID hörrni!!! Kl. 10:00 ringde det  på dörren haha!

Oh höll på att glömma... tror ni inte bilfan... min kära svarta wolksvagen började tjuta mitt i alltihopa. Jag hörde ett billarm som gick och tänkte men jisses... vad händer lixom och tittade ut genom fönstret??  Men sen tyckte jag oxå att jag kände igen det och började undra om det inte var min bil ändå som tjöt... Och det var det!!!!!!! SHIT tänkte jag och blev stirrig som fan och letade fram mobilen och skrev till Martin:

"Forden tjuter! Vad gör jag???"

Var fan jag fick FORD ifrån vet jag inte för det är ju ingen Ford jag har. Det är en Wolksvagen haha! Men det löste sig. Han ringde upp och sa var jag skulle trycka på nycklarna haha. Men han frågade oxå varför jag skrev Ford??? *garv* Gud jag kan verkligen inte sånt heller!! Pinsamt ju! Han från MKB tänkte nog shit kan hon inte sin egen bil ens??? Ja vadå? Bil har jag men inget kort haha.

Nä, nu ska jag äta. Har ej äti tpå hela förmiddagen då morgonen började lite kasst. Ville ju inte få magknip när han var här precis haha.

Seeya!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...