2007-07-21

Vissa människor är bra fräcka haha

Jaha då har man varit och handlat lite granna då.... och solat =) Behövde verkligen det! Ska sola nu 2-3 ggr i veckan igen tills man får upp en så pass brun färg så det bara är att underhålla det sen =) Nacken gör fortfarande ont men det får gå.... fick en ny svabba av Åsa med... bild på den kommer sen =) Tack kära syster för den!! Tycker du jag behöver städa?? Hihihihi =)

En rolig sak hände på väg till affären. Har två "grannfruar" på andra sidan gatan som nu satt ute med sitt kaffe och den ena är hur go som helst medan den andra, som oxå f.ö. även hon är mkt trevlig, är lite av en skvallertant som vet allt om alla. Ja, det ska ju finnas en sån i varje grannskap =) Jag går mot dom (redan nu förbannar jag mig själv som ens tog detta hållet) och så helt plötsligt säger "skvallertanten" "Hej! Var ska du gå hän?" och jag säger: "Jag ska gå och handla på Willys.... ska möta syrran där...." och knappt hinner jag avbryta meningen förrän hon säger: "Oh du köper med en ask cigaretter till maaaaaaj?" och jag svarar: "Ja, det kan jag väl men jag har inga pengar att lägga ut..." varpå då hon ber den goa snälla tanten att gå in och hämta hennes börs... och jag bara tänker (!!!!!) va fan lixom, hämta den själv.... och ångrar mig och säger... "Men sitter ni ute här ett tag till eller??" "Varför då?" undrar skvallertanten. "För att jag ska med syrran hem sen...hon bor ju där vid Hyllie som ni vet..." "Jaha, men när kommer du hem (him som dom säger på skånska) då?" "Ja, runt 21-tiden nångång!" svarar jag.... "Jaja, men då är det inte lönt säger hon... då sitter inte vi kvar här ute!" "Nänä", svarar jag... "det var ju synd!" Sen säger den goa snälla tanten att det minsann var skönt att höra att jag inte hade möjlighet att köpa med för då kunde hon gå in nu för hon började frysa så slapp hon oxå att sitta och vänta =) Awww goa tanten!! Den andra (skvallertanten) har jag bara träffat 3 ggr och första gången var i tvättstugan för typ 2-3 månader sen (då hon f.ö. sinkade mig 40 minuter med sitt pladdrande) och då berättade hon typ hela sitt liv och om hur hon hade ångest inför att gå ner i tvättstugan och var tvungen att stå och peppa sig själv var gång.... och nu ber hon mig köpa med cigg????? Anä... så pass väl känner vi inte varann. Hade inte sagt nåt om hon var stressad, hade mkt att göra eller hade svårt att gå eller whatever men nu satt hon på röven och drack sitt jävla kaffe??? GET REAL!! Gå iväg själv och köp eller skaffa hemtjänst eller nåt?!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...