2007-07-19

[Ingen rubrik]

Dagen idag började på allvar för mig kl. 10:43. Då vaknade jag. Hade dock vaknat ett antal ggr under natten som jag brukar göra. Men men... Såg iaf då att syrran smsat för en timme sen och skrev att om jag skulle med och handla med mamma och Camilla (vår andra syster) så fick jag göra mig klar så dom slapp vänta. Sagt och gjort. Vi åkte först ut till kyrkogården (inga foton på det här. Åsa har i sin blogg om ni vill se) och sen åkte vi ut på CityGross och handlade. (Bilder även där hos syrran.) Kom hem. Pratade med Majsan på MSN och vi bestämde för att träffas en stund för hon hade fått ett konstigt mail av nån från en tid tbx så vi pratade om det lite granna. Jag gjorde smörgåstårta igår med så jag passade på att kasta skalkarna till pippisarna! Men då vi kom ner till Blå Lagunen här i Limhamn hade nån "knyckt" min plats *morr* Dom åkte segelbåt och sånt och så var det nån som simmade där, så vi fick snällt ta en annan plats. Så vi slog oss ner där och snackade och jag matade fåglarna. Majsan är nog inte så glad i att göra det har jag förstått =) Men men... I LOVE IT så jag blev glad hihihi. (Ska jag vara ärlig så blir jag lite småsur när folk kommer och ska ha en bit av mitt bröd och ge till ankorna/fåglarna. Ta med eget bröd för fan tänker jag när jag leende ger dom en liten bit. T.o.m. min sambo retar upp mig när han frågar om han oxå kan få en bit hahahaha. I'm sick I know!) Iaf....jag matade dom och vi pratade en stund och sen kom det en tant med sina 2 urgulliga hundar för dom skulle bada. Ja, det varade ju inte länge förrän dessa jävla svanarna kom (med ungar) och förstörde det roliga. Dom väser mot en och gillar inte när vi kommer nära. Varför i helvete ska då DOM komma emot oss?? Då kan dom ju bli väck med sig!!! Stackars Daisy (som hunden hette) blev ju jätterädd och försökte förgäves komma upp bland stenarna så fort hon kunde medan den där jävla svanen flaxade med vingarna och väste och daskade till hunden med dom. Åh vad arg jag blev. Mest för att jag tänkte på Pluto som hade varit chanslös i den situationen. Då hade jag nog banne mig kastat en sten på svanen så den blev lite förvirrad och vände bort från Pluto! Jag sa faktiskt idag när detta hände "Får man kasta sten på en svan om nåt sånt här händer, för då gör jag det nu!" men då hade hunden tagit sig upp som tur var! Men jag hade inte tvekat. Även om dom anser att det är deras revir!

Nog om det. På väg hem från promenaden så såg vi ett STORT pådrag av brandbilar, ambulans, insatschefen (stod det på bilen) och polisbil och vi undrade ju med stor nyfikenhet vad sjutton det var som hade hänt. Dom körde nämligen ner längs Vaktgatan där vi nyss hade varit. Jaja, tänkte vi, det var nog den segelbåten för jag vet att Majsan sa medan vi satt där att oj då den båten ser snart ut att kapsejsa.... så vi trodde det var den men sen senare på kvällen så pratade jag med Majsan igen och då berättade hon att hon läst på internet att dom befarade att en simmare med våtdräkt hade drunknat men efter 45 minuter hade dom gett upp sökandet!! Och det var ju den simmaren vi såg! Han simmade mot oss när vi var på väg dit och jag såg han klart och tydligt... sen efter nån minut så simmade han bort från oss igen... men han såg rätt ung ut och vid god vigör så jag vet inte..... undrar vad som hänt?!

Nä gott folk nu ska denna damen sova..... e dödstrött.... min käre bror med bihang och barn behagade ju komma imorgon! Bra tajming där..... fick dom inte träffa sina kusiner!

Lite foton som vanligt before we go? =)


Mamma tyckte nog jag var jobbig med kameran =)


Sen hem till Åsa och äta Cappuccinotårta! =) *mums*


Tjohej!!



Sen träffade jag ju då Majsan....

Hahahaha ser ni nåt på hennes fötter?? Snacka om confused =)




Matade ankor men dom jävla måsarna tog det mesta!! *hata*

Sen kom ju då tanten med sina hundar.... Daisy och... minns ej vad den andra hette =(

















Sen var jag och Martin iväg och lämnade fäljar och tog med oss lille Pluto =)

Darling ♥



Lite gull hann vi oxå med *ler* ♥












Bjuder på en gullig blombild innan jag kryper till sängs =)

image885

Goddnight!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...