2007-07-08

Vilken löpartyp är du?

Som följd av det tidigare inlägget så har jag även gjort ett test om vilken löpartyp man är och detta blev mitt resultat:

Hmm ja du... jag fick både och faktiskt... vad konstigt...

Det var 4 frågor och jag fick 2 A:n och 2 B:n =)


 Flest A: Ensamspringaren
  Du vill springa ensam, löpturen är en paus i tillvaron. En fysisk utmaning, men också en avkoppling mentalt. Du vill tänka på vad som helst ? eller ingenting och vill inte vara styrd av en annan persons prat, idéer eller tid. Du har inga problem att ta dig ut även om det regnar och du är trött. Du vet att belöningen kommer: en trött kropp men en klar knopp.
  Tips:
  Spring om du kan på tidiga morgnar eller sena kvällar då det är lite folk ute.
  Hitta gärna en tur som går utmed en sjö eller vid havet. Låt miljön vara harmonisk och avkopplande.
  Sätt upp tydliga mål för din löpning, kanske ett tävlingslopp.
  
  Flest B: Kompisjoggaren
  Du springer gärna, men inte utan din kompis. Du behöver honom/henne för att orka ? hela grejen är att umgås så du glömmer svetten och skavsåren. Du låter löpturen bli som den blir och visar hänsyn till vännens ork och kraft. Hade det inte varit för honom eller henne hade du legat kvar i tv-soffan.
 Tips:
  Hitta en löparkollega som är lite bättre än du själv ? så utvecklas din kondition.
  Peppa varandra när det känns motigt.
  Sätt upp ett gemensamt mål, som till exempel att springa ett lopp gemensamt.

Som sagt.... mkt märkligt.... vad ska jag göra nu då??

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...